חופשה ברומא עם מתבגרים

איטליה היא אהבה ישנה וטובה שלי. יש בה משהו קסום שנכנס אל הלב… הנופים, האמנות, האוכל, המוסיקה ובמיוחד השפה האיטלקית שמתנגנת כמו שיר. לפני 20 שנה, הגשמתי לעצמי חלום ולמדתי איטלקית. תחילה לקחתי כמה קורסים פה בתל אביב, ובהמשך נסעתי לפירנצה לשבועיים ללמוד איטלקית בבית ספר מיכלאנג'לו. בשעות היום למדתי איטלקית, ולאחר שעות הלימודים ובסופי השבוע טיילתי ברחבי טוסקנה, כשהשירים של אנדראה בוצ'לי מאלבומו "השמיים של טוסקנה" מתנגנים בראשי. בטיול נוסף לרומא, חרשתי אותה ברגליי במשך שבוע, לאורכה ולרוחבה, מתפעלת מכל פנינת יופי מפתיעה שנגלתה אליי מכל פינה: הארכיטקטורה, הפסלים, המזרקות, הכנסיות המפוארות, הציורים, כמו לטייל במוזיאון שנפרש על פני עיר שלמה!

השמיים של טוסקנה ואני, לפני 20 שנה

משפחתי האהובה מכירה היטב את ההתלהבות הגדולה שלי מאיטליה, בעיקר בזכות השירים של ארוס רמאצוטי שהשמעתי להם בבית (כמובן שאני מעריצה שלו, וזכיתי לראות שתי הופעות שלו כשהגיע לישראל!). הטיול המשפחתי הראשון שלנו היה לצפון איטליה, לאגם גארדה, שם התאהבו גם הילדים בנופים ובטעמים של איטליה. מאז, טיילנו ברחבי אירופה ומעבר לה, התאהבנו בהרבה יעדים קסומים, אך לאיטליה לא הספקנו לחזור…

כך היינו – בטיול המשפחתי הראשון שלנו באגם גארדה

הקורונה השביתה אותנו מטיסות למשך כמעט שלוש שנים. לגמרי. החשש מכל הגבלות הקורונה בנסיעות לחו"ל הביא אותנו לבחור להישאר בארץ, ותקופת הטיולים המשפחתיים שלנו נראתה כמשהו חלומי שהיה ואיננו עוד כעת. בחודשים האחרונים החלה לבצבץ תקווה, שהשנה נוכל לחזור לטוס לחו"ל בקיץ, והתגבשה החלטה משותפת של המתבגרים ושלי אודות היעד הנבחר – רומא! באופטימיות זהירה התחלתי לחשב מסלול, להזמין טיסות, מלון, סיורים, כרטיסי רכבת… וככל שהתקרב החופש הגדול נמלא הלב בהתרגשות – אנחנו בדרך לרומא!

החשש העיקרי שלי מחופשה ברומא בחודש יולי היה מזג האוויר החם. ואכן, בשבוע שבילינו ברומא היה לוהט, טמפרטורות שהגיעו ל-37 מעלות בצהריים. אבל, התארגנות נכונה מבחינת מיקום המלון ותכנון סדר יום נינוח איפשרו לנו ליהנות מהחופשה למרות החום, בדיוק כמו בחופשה באילת. בכל יום טיילנו קצת בשעות הבוקר, בעיקר במקומות ממוזגים או מוצלים, חזרנו לסייסטה של אחר צהריים במלון הממוזג להפליא, ולפנות ערב יצאנו לטייל ולבלות בשעות הנעימות של בין הערביים, ליהנות מרומא הקסומה בשקיעה ובלילה, כשהרחובות תוססים ושוקקי חיים. בקיצור – עשינו מהלימון לימונצ'לו!

מה יפים לילות הקיץ ברומא!

אני שמחה לספר, שהתכנון אכן היה מוצלח, החופשה היתה מהנה לכולנו והמתבגרים שלי התאהבו ברומא עם כל הלב!

קבלו באהבה את עשר ההמלצות החמות שלי לחופשה מפנקת ברומא עם מתבגרים – מובטחת לכם הנאה רבה!

1. מלון במיקום מנצח במרכז העיר

מהיכרותי עם הקהל המטייל איתי – בעלי ושני המתבגרים האהובים – ידעתי שהמפתח להצלחת החופשה הינו המלון שאבחר לנו. הדרישות שלנו הן בסיסיות אבל הכרחיות:

• מיקום מרכזי, במרחק דקות ספורות של הליכה אל מוקדי בילוי, קניות, מסעדות ותחבורה ציבורית נוחה לשאר האתרים ברחבי העיר. מיקום שכזה מאפשר, למשל, להתפצל או לחזור למנוחה בחדר באמצע היום.
  • חדרים נוחים, מרווחים, נקיים, עם מיזוג אוויר ו-WiFi יעילים וטובים. להרכב שלנו (שני הורים ושני מתבגרים) העדפנו להזמין שני חדרי מלון זוגיים, ממוקמים בסמוך זה לזה באותה קומה, לעומת חדר משפחה אחד גדול. כך היתה לנו כל הפרטיות של שני חדרי שינה ושני חדרי רחצה, שהכרחית בטיול עם מתבגרים.
  • שירות מצוין של צוות המלון, כולל אפשרות לקבלת החדרים בשעות הלילה (הכרחי במקרה של נחיתה מאוחרת או עיכוב בטיסה).

מענה לכל דרישותינו מצאנו במלון החמוד Spagna Ave, הממוקם בין המדרגות הספרדיות ופונטנה די טרווי. הגעתי למלון דרך המלצה של אורה גזית בסיכום החופשה שלה עם המתבגר ברומא, ולשמחתי ראיתי שגם ב-Booking הוא מקבל ציונים גבוהים. אני שמחה להצטרף לממליצים ולהעביר הלאה את ההמלצה שלי.

חדר זוגי במלון Spagna Ave – התמונה לקוחה מאתר המלון: https://www.spagnave.com

2. קפה, מאפה ואוכל טעים

אחד מרגעי האושר שלי מדי בוקר היה לרדת אל בית הקפה שמול המלון שלנו, Trecaffè, ולהזמין (באיטלקית כמובן) קפוצ'ינו עם מאפים או כריכי ג'אבטה משובחים, אותם הכינו עבורי טרי-טרי במקום. תוך יום-יומיים הכירו אותי עובדי בית הקפה האדיבים וקיבלו את פניי בחיוך עם הקפה והמאפה האהובים עליי. הקרואסונים (או באיטלקית – קורנטו) שלהם מדהימים, ממולאים בקרם פיסטוק או פטיסייר, ממש תענוג לפתוח כך את היום!

Trecaffe – בית הקפה השכונתי האהוב עליי!
שלל מאפים טריים ונימוחים בפה – תענוג!

מבין המסעדות בהן אכלנו ארוחת צהריים או ערב, אהבנו במיוחד את That's Amore, אליה חזרנו שוב ושוב (רק שתי דקות הליכה מהמלון שלנו). רצוי להזמין אצלם שולחן מראש (בווטסאפ: 39-3339390981+), אך גם כשהגענו ללא הזמנת מקום הם השתדלו מאד למצוא לנו שולחן. כל המנות שטעמנו היו נהדרות והשירות – נפלא!

כשמגישים לנו פיצה בצורת לב – That's Amore!

אהבנו מסעדה איטלקית נוספת באיזור המדרגות הספרדיות – Hostaria la Scalinata, המציעה מטעמים אותנטיים מהמטבח הרומאי. גם כאן הפסטות והפיצות היו נהדרות, המלצרים אדיבים וחביבים, והעיצוב יפיפה – במיוחד השנדלייר הגדול שכולו משובץ אשכולות ענבים צבעוניים עשויים זכוכית.

התמונה מתוך האתר הרשמי של המסעדה: https://ristorantelascalinata.com

אכלנו גם ב- Hard Rock Cafe Roma, שהינה רשת המסעדות האהובה על המתבגרים שלנו (וגם עלינו). המסעדה ממוקמת בשדירת ויה וונטו המפוארת, מול שגרירות ארצות הברית. אהבנו מאד את העיצוב של פני המסעדה, בסגנון רומא עם פרסקאות על התקרה המעוגלת, וכמובן – המנות האהובות והטעימות!

Hard Rock Cafe Roma

3. האתרים המפורסמים של רומא

כל תכנון של חופשה ברומא מתחיל מרשימת אתרי החובה המפורסמים ש"חייבים" לסמן עליהם וי. בתכנון שלנו החלטנו מראש, שאין דבר כזה "חייבים", אלא רק "רוצים". ואכן, טיילנו בניחותא ופיזרנו את הביקור באתרים לאורך ימות הטיול, ומה שלא ראינו – ימתין לנו בפעם הבאה!

בראש רשימת האתרים נמצאת מזרקת טרווי הנפלאה – Fontana Di Trevi, אותה ביקרנו פעמים רבות ביום ובערב (בזכות הקירבה למלון). אהבנו אותה מאד, למרות עומס המבקרים שתמיד היה במקום, לאורך כל שעות היום. בסוף השבוע האווירה באתר צוהלת במיוחד, כשקבוצות של בנות במסיבות רווקות מגיעות לכאן להצטלם. גם אנחנו הצטלמנו, כמובן, והקפדנו לקיים את טקס זריקת מטבע למזרקה כדי להבטיח את ביקורנו הבא ברומא!

פונטנה די טרווי – Fontana Di Trevi
מסיבת רווקות בפונטנה די טרווי

האתר הבא שבו ביקרנו מספר פעמים היה המדרגות הספרדיות – Piazza Di Spagna. טיילנו בהן למעלה במרפסת התצפית, ירדנו למטה במדרגות (זהירות – הן חלקלקות!), והצטלמנו לרוב.

המדרגות הספרדיות – Piazza Di Spagna
Piazza Di Spagna

באחד הימים, בשעת בין ערביים, ביקרנו באנדרטת ויטוריו אמנואלה השני בפיאציה ונציה. משם טיילנו לאורך הדרך המשקיפה על הפורום הרומי, Via dei Fori Imperiali, עד הקוליסאום המפורסם ולידו – קשת קונסטנטינוס. מראש ויתרנו על ביקור בתוך הקוליסאום, אך הביקור מחוץ לו בשעת שקיעה היה מרשים ביותר.

פיאצה ונציה – אנדרטת ויטוריו אמנואלה השני
הפורום הרומי
הקוליסאום
קשת קונסטנטינוס

בשעות הערב, כשמזג האוויר נעים, טיילנו בין הכיכרות המפורסמות של רומא. כולן שוקקות חיים בערב, מלאות תיירים, אמני רחוב ורוכלים שמנסים למכור צעצועים כמו בטיילת של אילת. אהבנו במיוחד את פיאצה נאבונה עם מזרקת ארבעת הנהרות של ברניני, וממנה טיילנו גם אל הפנתיאון הסמוך.

פיאצה נאבונה – ביום
פיאצה נאבונה – בלילה
הפנתיאון

במרחק הליכה קצר מפיאצה נאבונה נמצא שוק "שדה הפרחים" – Campo Di Fiori, שם ניתן למצוא דוכני פירות וירקות, פסטות בשלל צבעים וצורות ומזכרות חביבות להביא הביתה.

פסטות צבעוניות בשוק Campo Di Fiori
שלל ליקרים ורטבים – אפשר גם לטעום!

כיכר חשובה ומפורסמת נוספת אליה הגענו היא פיאצה דל פופולו, הסמוכה לשער הכניסה הצפוני לעיר העתיקה. הגענו אליה בזמן השקיעה, מנקודת התצפית העליונה במרפסת Terrazza del Pincio, ממנה ניתן להשקיף על נוף הפיאצה ובזיליקת פטרוס הקדוש בוותיקן.

תצפית על פיאצה דל פופולו ממרפסת Terrazza del Pincio

ביקרנו באתר נוסף, שלא מופיע במסלול הקבוע של חופשה ברומא, ומצאתי אותו בשיטוטיי ב-Google Maps וחיפוש אתרים מעניינים בסביבת המלון שלנו: ארמון קווירינאלה, הממוקם על גבעת קווירינאלה – אחת משבע גבעות העיר רומא. הארמון נבנה בשנת 1573 כארמון קיץ אפיפיורי, שימש כמעונם של מלכי איטליה בעבר וכיום זהו מעונו הרשמי של נשיא איטליה. הביקור בארמון קווירינאלה הינו בסיור מודרך (באיטלקית), במחיר סמלי, אותו יש להזמין מראש באתר. הארמון כולל אולמות וחדרים מפוארים, חפצי אמנות וציורים, והתרשמנו ממה שראינו – אך גם קצת השתעממנו, בגלל מגבלת השפה (כאמור, הסיור באיטלקית בלבד…).

ארמון קווירינאלה
לשכת מלכי איטליה בארמון קווירינאלה
חדרי אירוח מפוארים בארמון
אולם נשפים בארמון קווירינאלה

4. סיור מודרך בעברית במוזיאוני הוותיקן

בתכנון שלי ידעתי מראש, שעליי לבחור סיור אחד במוזיאון גדול – כדי לא להעמיס יתר על המידה על המתבגרים… הבחירה הטבעית היתה לתכנן סיור במוזיאוני הוותיקן, וחשוב ביותר שיהיה סיור מודרך בעברית עם מדריכ.ה מומלצ.ת. חיפושיי ברשת הוליכו אותי אל הסיור המודרך "אוצרות הוותיקן" של חברת רומיו, עם המדריכה המקסימה לי טפרברג. תיאמתי מולם את הסיור כמה שבועות מראש, ואכן זאת היתה הצלחה כבירה. זכינו בסיור מרתק, מעשיר, מאורגן להפליא. התיזמון של הסיור היה מושלם – החל מ-18:00, כמעט עד שעת סגירת המוזיאון ב-22:00, בזמן בו האולמות לא היו עמוסים וצפופים בקהל כמו בשעות הבוקר והצהריים, מזג האוויר נפלא (חשוב מאד בביקור בגני המוזיאון היפיפיים!), והאווירה בתוך אולמות המוזיאון קסומה ומיוחדת.

מוזיאוני הוותיקן והגנים המטופחים שלהם
גרם המדרגות המפותל דרכו יוצאים ממוזיאוני הוותיקן

כולנו הסכמנו, כי הסיור במוזיאוני הוותיקן יחד עם המדריכה המקסימה לי היה גולת הכותרת של חופשתנו ברומא!

5. בית הכנסת הגדול והמוזיאון היהודי

אחד האתרים שציפיתי לבקר בהם, ולא הייתי בעבר, הוא בית הכנסת הגדול של רומא – Il Tempio Maggiore, הממוקם באיזור הגטו היהודי. זהו בית כנסת פעיל, המשרת את הקהילה היהודית ברומא ומתקיימות בו תפילות מדי יום ובשבת. הסיור בבית הכנסת הגדול כלול בביקור במוזיאון היהודי – Museo Ebraico di Roma, בו מסופרים תולדות היהודים באיטליה וברומא בפרט לאורך שנות ההיסטוריה. הביקור במוזיאון ובבית הכנסת היו עבורנו מרגשים והותירו רושם רב.

בית הכנסת הגדול של רומא

6. יום טיול לפירנצה

מתוך שבוע של חופשה ברומא, החלטנו להקדיש יום אחד לטיול מחוץ לה, והיעד הנבחר היה כמובן – פירנצה היפיפיה! ניתן להגיע מרומא לפירנצה בנסיעה של שעה וחצי ברכבת מהירה, לטייל ולבלות בה את כל היום, ולחזור בערב עם הרכבת לרומא. כדי להוזיל את עלות כרטיסי הרכבת, מומלץ להזמין אותם מראש. הזמנתי כרטיסים באתר חברת הרכבות Italo (מומלץ להירשם כמנוי באתר, ואז מקבלים למייל מדי פעם קודי הנחה של מבצעים – המאפשרים קנייה מוזלת של כרטיסי הרכבת) והדפסתי אותם מראש בבית (ניתן גם להשתמש באפליקציה של Italo ולהציג את כרטיסי הרכבת באפליקציה).

הנה באה הרכבת…

בפירנצה טיילנו ברגל להנאתנו בעיר העתיקה, בין אתרים היפים הסמוכים כולם זה לזה:

התחלנו מהשוק הגדול, Mercato di San Lorenzo, הכולל שוק אוכל מקורה ומחוצה לו שוק מוצרי עור ובגדים ססגוני.

השוק הגדול בפירנצה – Mercato Di San Lorenzo

המשכנו אל הקתדרלה העצומה – הדואומו של פירנצה – Piazza del Duomo, ומגדל הפעמונים הגבוה הצמוד אליה, המחופים כולם בשיש לבן וירוק ומקושטים להפליא.

כיכר הדואומו של פירנצה

הגענו אל כיכר הרפובליקה רחבת הידיים – Piazza della Repubblica, המוקפת בתי כלבו גדולים ובמרכזה קרוסלת סוסים צבעונית. כיכר הרפובליקה שוקקת חיים לאורך כל שעות היום, ולקראת ערב היא מתמלאת באומני רחוב, ציירים ונגנים, וכיף להסתובב בה.

כיכר הרפובליקה

בקירבת כיכר הרפובליקה נמצא פסל הברונזה של חזיר הבר – Fontana del Porcellino – אשר הפלורנטינים מאמינים כי יש לשפשף את אפו ולזכות במזל טוב.

פסל הברונזה של חזיר הבר בפירנצה

משם טיילנו בסימטאות הציוריות אל כיכר גדולה נוספת, פיאצה דלה סינוריה – Piazza della Signoria, אותה מקיפים שלל פסלים מפוארים, כולל העתק פסל דוד המפורסם של מיכלאנג'לו (דוד המקורי נמצא במוזיאון גלריה דל אקדמיה בפירנצה).

בצהריים עשינו הפסקה מהשיטוט בחום הגדול, והגענו למסעדה המצוינת Osteria Vecchio Vicolo, בה הזמנו מראש שולחן לארוחת הצהריים. לטעמנו זאת היתה המסעדה הטובה ביותר בה סעדנו בחופשתנו, הן בזכות המנות הטעימות והן בזכות העיצוב היפיפה של חדרי המסעדה.

אחר הצהריים המשכנו לטייל לכיוון נהר הארנו, אל גשר הצורפים המפורסם – פונטה ווקיו – Ponte Vecchio, ובו חנויות תכשיטים ונוף נפלא של נהר הארנו והגשרים שלו.

לסיום, חזרנו לטייל בסימטאות הקסומות, בין חנויות מיוחדות, פסלים, מזרקות ואומני רחוב, התפנקנו עם גלידה טעימה, הצטיידנו בכריכי ג'אבטה טעימים אצל Panini Toscani מאחורי הדואומו, וחזרנו אל תחנת הרכבת – לנסיעה חזרה לרומא.

7. מוזיאון משחקי המחשב – VIGAMUS

הביקור במוזיאון משחקי המחשב VIGAMUS (Video Games Museum) היה מתוכנן לפי בקשתו של המתבגר, חובב משחקי המחשב, והגענו אליו באחד הימים החמים במיוחד, בהם ביקור במוזיאון ממוזג הוא פתרון נהדר. מוזיאון זה מציג את ההיסטוריה של משחקי המחשב, וכולל עמדות רבות של משחקים בהם ניתן לשחק באופן חופשי. נהנינו כולנו מהבילוי במוזיאון: המתבגר נהנה מהמשחקים החדישים, המתבגרת נהנתה ממשחק הפק-מן הידוע, ואנו ההורים נסחפנו על גלי הנוסטלגיה בזכות משחק הספייס אינוויידר של אטארי 🙂

8. טיול אופניים בגני וילה בורגזה

המתבגר ואביו חובבי רכיבת אופניים. לכן, באחד הבקרים בהם מזג האוויר היה נעים והטמפרטורות נוחות, בחרנו לטייל אל גני וילה בורגזה, לשכור אופניים לשעה ב-Bici Pincio בכניסה לגנים, ולטייל ברחבי הפארק. במהלך הרכיבה הגענו אל הנקודה היפה ביותר בעיניי – האגם שבמרכזו מקדש Tempio di Esculapio, שם ניתן גם לשכור סירת משוטים לשייט רומנטי. הגענו גם אל גן החיות במרכז הפארק – Bioparco di Roma, המתאים לביקור עם ילדים.

9. שופינג!

עבור המתבגרת, הכיף הגדול בחופשה בחו"ל הוא זמן איכות של שופינג – וגם כאן רומא לא איכזבה! ביליתי עם המתבגרת, עלמת החן, שעות מהנות של שופינג ברחוב החנויות המפורסם Via del Corso, ופינקתי אותה בכל המותגים האהובים עליה (מי ביקשה ברנדי מלוויל?!).

שופינג מהנה למתבגרים ברומא

10. לקינוח מתוק – גלידה וטירמיסו

חופשה באיטליה היא הזדמנות מצוינת להתפנק על קינוחים מתוקים, כמו ג'לטו (גלידה) וטירמיסו, וכל המרבה – הרי זה משובח!

אהבנו מאד את הגלידות של רשת Venchi וטעמנו מהן בסניפים שונים לאורך הטיול, כולל טעימת סיום מתוק בשדה התעופה לפני הטיסה חזרה לישראל!

אהבנו גם את הטירמיסו המשובח של Pompi Tiramisù, ליד המדרגות הספרדיות. ניסינו טעמים שונים, והכל היה מעולה!

לסיכום, חופשתנו ברומא עם המתבגרים היתה חלומית ומהנה, והשאירה את כולנו עם טעם של עוד…

מזל שזרקנו מטבע למזרקת פונטנה די טרווי – כך מובטח לנו כי נחזור בעתיד שוב לרומא!

4 Comments on “חופשה ברומא עם מתבגרים

1. כרגיל, כתיבה נפלאה וצילומים נהדרים.
    בהחלט עושה חשק !
    כיף שחזרתם ‘לשגרה’.

אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )