בודפשט עם מתבגרים

לבודפשט הגענו בקיץ 2016, כששילבנו אותה יחד עם חופשה מפנקת בסלובקיה, של טיולי טבע  ושלל אטרקציות מים. בחלק הראשון של חופשתנו נחתנו בבודפשט, שכרנו רכב בנמל התעופה ויצאנו ישירות לכיוון סלובקיה. התכנון המקורי היה לבלות שבועיים בסלובקיה, ולסיום לחזור לבודפשט ליומיים-שלושה. אולם, כשהתקרב הקיץ התברר כי הבת הבכורה (הסטודנטית) תיאלץ לחזור לארץ לפנינו. לכן הוחלט על שינוי קל בתכנון: קיצור הטיול בסלובקיה ל-9 ימים, חזרה לבודפשט שממנה הבת הבכורה תוכל לחזור ארצה לפנינו, ועבור שאר בני המשפחה – המשך חופשה של שבוע שלם בבודפשט וסביבותיה. כך "עשינו מהלימון לימונדה" וזכינו לחופשה ארוכה בבודפשט, שאיפשרה לנו גם לטייל מחוץ לעיר עם הרכב השכור (לפני החזרתו במרכז העיר), וגם לחרוש את העיר וליהנות משלל האתרים היפים והאטרקציות המהנות שיש בה לכל המשפחה!

Budapest-Orly-Ofek-14
הנוף הנפלא של בודפשט על הדנובה

איפה לנים?

בחרנו ללון במרכז העיר, במלון נובוטל בודפשט צנטרום – Novotel Budapest Centrum, הממוקם במרחק עשר דקות הליכה מהרובע היהודי ובית הכנסת הגדול. זהו מלון 4 כוכבים הממוקם במבנה מפואר בסגנון ארט-דקו, החדרים נוחים ומרווחים, וארוחת הבוקר היתה עשירה ומפנקת במיוחד. מתחת למלון תחנת מטרו וחשמליות, שהפכו אותו עבורנו לנגיש במיוחד לטיולים ברחבי העיר.

(התמונות מתוך האתר הרשמי של מלון Novotel Budapest Centrum)

במלון ישנה חניה לרכב (בתשלום), וגם זה היווה עבורנו יתרון ביומיים הראשונים, בהם עדיין השארנו אצלנו את הרכב השכור לטובת טיולים מחוץ לעיר.

Budapest-Novotel-Budapest-Centrum-Orly-Ofek-07
מתחילים את היום בארוחת בוקר מפנקת ועשירה במלון

איך מתניידים?

בבודפשט רשת תחבורה ציבורית מצוינת ונגישה ביותר, הכוללת קווי מטרו, אוטובוסים וחשמלית, וניתן להגיע באמצעותה בקלות ובמהירות לכל מקום בעיר. הדרך הזולה והנוחה לנסיעה בתחבורה הציבורית היא באמצעות כרטיס ל-24 שעות לקבוצה של עד 5 איש הנוסעים יחד: Budapest 24-hour group travelcard, אותו ניתן לרכוש במכונות האוטומטיות בתחנות המטרו והחשמלית.

כרטיס זה כולל גם שייט על הדנובה בקווים של ספינות האוטובוס D11 ו- D12, בימי חול בלבד (לא בשבת וראשון). גם אנו עשינו שייט כזה ואספר על כך בהמשך – מומלץ ביותר!

Budapest-Tram-Orly-Ofek-08
החשמלית המצוינת של בודפשט – הביאה אותנו לכל מקום בעיר!

מסלולים מומלצים בבודפשט לחופשה עם מתבגרים

כאמור, הגענו לבודפשט לאחר חופשת טבע ואטרקציות בסלובקיה, עם שפע רכבלים, מסלולי הליכה בהרים ובנקיקי מים, ובילויים מהנים בפארקי מים נהדרים. לכן בחרנו בבודפשט לוותר על אתרים דומים, ולהתמקד באתרים היפים ברחבי העיר ובנופים העירוניים הייחודיים לבודפשט.

הנה הם לפניכם – המסלולים היומיים שלנו בבודפשט, עם המתבגרים החמודים שנהנו ממנה מאד!

יום 1 – מתחילים להכיר את העיר

הגענו לבודפשט אחר הצהריים, למלון שלנו במרכז העיר, ואחרי מנוחה קלה יצאנו לכבוש את העיר. הלכנו ברגל מהמלון עד מדרחוב ואצי – Váci Utca, וטיילנו לאורכו בין החנויות ודוכני המזכרות.

Budapest-Vaci-Utca-Orly-Ofek-02
מדרחוב ואצי

הגענו עד השוק המקורהCentral Market Hall. בשוק זה שתי קומות: בקומת הכניסה דוכני פירות וירקות, בשרים ומעדנים ושפע תוצרת מקומית. בקומה העליונה – שלל דוכני מזכרות, צעיפים ומפות רקומות, ביצי פסחא מצויירות ובבושקות צבעוניות.

Budapest-Central-Market-Hall-Orly-Ofek-03
השוק המקורה הגדול של בודפשט

הביקור בשוק עורר את תאבוננו, ושמנו פעמינו מעבר לכביש אל המסעדה האהובה על הישראלים – For Sale Pub. זהו פאב-מסעדה המגיש גולאש הונגרי אמיתי ועוד מאכלים מקומיים, והייחוד שלו הוא בעיצוב: שלל פתקי "למכירה" שכתבו אורחי המסעדה מוצמדים לקירות ולתקרה, סלסלת בוטנים גדולה על כל שולחן וקליפות בוטנים זרוקות על הרצפה…

Budapest-For-Sale-Pub-Orly-Ofek-05
מסעדת For Sale Pub
Budapest-For-Sale-Pub-Orly-Ofek-06
גם אנחנו השארנו מכתב המלצה במסעדה!

אחרי ששבענו, הלכנו אל "חדר הבריחה" (Escape Room) שהזמנו מראש – TRAP. בחרנו להזמין את החדר בנושא "ימי הביניים", המתאים למתחילים שאינם דוברי הונגרית… אז אמנם היה לנו קצת קשה, אבל עם כמה רמזים (באנגלית) הצלחנו לפתור את כל החידות ולמצוא את המפתח ליציאה מהחדר!

Budapest-TRAP-Escape-Room-Orly-Ofek-18

Budapest-TRAP-Escape-Room-Orly-Ofek-19
פתרנו בהצלחה את כל החידות בחדר הבריחה!

נרגשים מהרפתקת חדר הבריחה, סיימנו את היום בטיול ערב על גדות הדנובה. ראינו את הבניינים והגשרים המפוארים מוארים יפה בלילה, וחזרנו לקראת חצות למלון – כשהרגליים כואבות אבל הנפש מרוממת!

Budapest-Orly-Ofek-20

יום 2 – קניון קמפונה ואגם בלאטון

בבוקר נסענו עם רכבנו לקניון קמפונה – Campona Mall בפרברי בודפשט, אשר בו יש מגוון אטרקציות נחמדות לילדים. בחרנו להיכנס למוזיאון המדע האינטראקטיבי לילדים – ארמון הפלאים – Csodák Palotája, ובילינו בו שעתיים חוויתיות של ניסויים ומשחקי מדע ממש כיפיים ומותאמים לילדים. בכל מוצג היו הסברים מפורטים באנגלית ומדריכים מסבירי פנים, כך שהשתעשענו וגם למדנו!

Budapest-Campona-Mall-Orly-Ofek-21Budapest-Campona-Mall-Orly-Ofek-22Budapest-Campona-Mall-Orly-Ofek-23Budapest-Campona-Mall-Orly-Ofek-24

משם נסענו לאגם בלאטון, במרחק 100 ק"מ מבודפשט. האגם הוא איזור הנופש והקייט של ההונגרים, ואנו קבענו שם מפגש עם חברים מהשכונה, שנפשו במלון בוטיק חביב על שפת האגם. יחד בילינו את אחר הצהריים בטבילה באגם. המים באגם היו נעימים מאד ומזג האוויר היה חם מאד. הילדים שיחקו עם חבריהם באגם, אכלנו שניצלים טעימים במסעדה על שפת האגם, והיה ממש כיף!

Budapest-Balaton-Orly-Ofek-25Budapest-Balaton-Orly-Ofek-27Budapest-Balaton-Orly-Ofek-26

יום 3 – שופינג ובילויים במרכז העיר

היום בבוקר נפרדנו מהרכב השכור שלנו, ונסענו להחזיר אותו במשרדי חברת ההשכרה במרכז העיר. צער הפרידה מהרכב הצמוד והמפנק לא פגם במצב רוחנו… מייד קנינו כרטיס יומי משפחתי לתחבורה הציבורית, והתחלנו להתנייע בנוחות רבה במטרו ובחשמליות של בודפשט!

תחנתנו הראשונה היתה הקניון הענק Westend City Center, שם רכשנו רכישות מוצלחות ביותר וסעדנו במסעדת Vapiano האהובה עלינו.

Budapest-Westend-Orly-Ofek-28Budapest-Westend-Orly-Ofek-29Budapest-Westend-Vapiano-Orly-Ofek-30Budapest-Westend-Vapiano-Orly-Ofek-31

שבעים וטובי לב המשכנו לתחנה הבאה, אל שדרות אנדראשי המפוארות, הידועות גם בכינוי "השאנז אליזה של בודפשט". ביקרנו בחנות הממתקים והמגדנות המתוקה והצבעונית Sugar ונהנינו מהעיצוב וגם מהטעמים. בקומת הכניסה מוכרים שלל סוכריות וממתקים, ובקומה השניה ישנו בית קפה וקונדיטוריה המציעה עוגות מקושטות להפליא. אפילו השירותים נראים כמו בונבוניירה!

Budapest-Sugar-Orly-Ofek-35

Budapest-Sugar-Orly-Ofek-36

המשכנו אל בזיליקת סטפן הקדוש המפוארת, ואכלנו גלידה מיוחדת בצורת ורד בגלידריית Rosa המשקיפה עליה.

המשכנו לטייל עד הדנובה, והגענו אל "אנדרטת הנעליים על הדנובה", לזכר יהודי בודפשט שנורו ע"י הנאצים לתוך מי הנהר…

Budapest-Orly-Ofek-41
אנדרטת הנעליים על הדנובה

טיילנו לאורך הדנובה עד בניין הפרלמנט המפואר, ומשם חזרנו למלון לשנ"צ.

Budapest-Orly-Ofek-42
בניין הפרלמנט

בערב, אחרי מנוחה טובה, יצאנו לבלות בארוחת ערב טעימה במסעדה חביבה באיזור המסעדות של שדרות אנדראשי, ואחריה הגענו אל האי מארגיט – לצפות בשעה 21:00 במופע המזרקות המנגנות. המופע המרהיב ביופיו ארך כשעה וכלל הרבה מנגינות ושירים  מוכרים, אשר המזרקות "רוקדות" לפי הצלילים במופע של אורות צבעוניים ומים. מקסים!

Budapest-Orly-Ofek-44
מופע המזרקות המנגנות באי מארגיט

חזרנו אחרי מופע המזרקות למלון, לשנת לילה טובה – לקראת עוד יום של בילויים מחר!

Budapest-Orly-Ofek-43
לילה טוב בודפשט!

יום 4 – אטרקציות בפארק העירוני של בודפשט

היום בילינו יום נפלא של סופשבוע בפארק העירוני של בודפשט – Varosliget. זוהי הריאה הירוקה של בודפשט, ובה מרחבי דשא ירוקים, אגם ופינות משחק מהנות לילדים.

Budapest-Orly-Ofek-45Budapest-Orly-Ofek-46Budapest-Orly-Ofek-01

בילינו בפארק העירוני בשני אתרים מרכזיים שבו:

האתר הראשון הוא גן החיות הוותיק של בודפשטBudapest Zoo – Allatkert. טיילנו בו במשך כמה שעות, ראינו חיות מכל העולם (דובים, נמרים, פילים, ג'ירפות, קואלה, קנגורו, זברה, ועוד הרבה חיות נוספות), נהנינו ממופע כלבי הים שעשו להטוטים לקהל, ואכלנו ארוחת צהריים טעימה.

Budapest-Zoo-Orly-Ofek-47Budapest-Zoo-Orly-Ofek-48Budapest-Zoo-Orly-Ofek-49Budapest-Zoo-Orly-Ofek-50

האתר השני הוא הקרקס המפורסם של בודפשטFővárosi Nagycirkusz. קנינו מראש כרטיסים למופע שרץ עכשיו – מופע קרקס אקרובטיקה משולב עם מזרקות מים, לייזרים ואש. בזכות קניית הכרטיסים המוקדמת (כבר לפני כמה חודשים!), היו לנו מקומות ישיבה מעולים, בשורה הראשונה באמצע הזירה!  למופע שראינו קראו "ילדי האטלנטיס", והוא ארך שעתיים וחצי והיה מ-ד-ה-י-ם! היו בו קטעי אקרובטיקה בלתי אפשריים, קוסמים, להטוטנים, כלבי פודל חמודים, תוכים, ג'אגלינג – הכל ברמה הכי גבוהה שראינו אי פעם!

Budapest-Circus-Orly-Ofek-51

בערב, אחרי מנוחה קצרה במלון, יצאנו לאכול ארוחת ערב במרכז העיר, במסעדת הפאד-תאי המצוינת Padthai Wokbar ליד בזיליקת סטפן הקדוש.
סיימנו את הערב בגלידה בצורת ורד בגלידריית Rosa, וחזרנו לישון…

יום 5 – בית הכנסת הגדול ומרחצאות סצ'ני

יומנו התחיל בביקור בבית הכנסת הגדולDohány utcai Zsinagóga ברחוב דוהאני, צמוד לבית ילדותו של הרצל. זהו בית הכנסת השני בגודלו בעולם ובאירופה בפרט (הכי גדול נמצא באמסטרדם), ובו מקומות ישיבה ל-3000 מתפללים, ב-3 קומות: אולם בית הכנסת עצמו ושני יציעים מעליו. בית הכנסת גדול ומפואר כמו קתדרלה, ומסביב לו חצר שהיא בית קברות המוקדש לזכרה של חנה סנש, אנדרטת הערבה הבוכייה לזכר 600,000 יהודי הונגריה שניספו בשואה, גן לזכרו של חסיד אומות עולם ראול וולנברג, ומוזיאון יהודי ובו חפצי יודאיקה מפוארים. הביקור בבית הכנסת היה מעניין ומרשים מאד.

Budapest-Synagogue-Orly-Ofek-54Budapest-Synagogue-Orly-Ofek-55Budapest-Synagogue-Orly-Ofek-56Budapest-Synagogue-Orly-Ofek-60Budapest-Synagogue-Orly-Ofek-57

לאחר הביקור חזרנו למלון לעלות על בגדי ים, ונסענו לפארק העירוני (בו בילינו אתמול בקרקס ובגן החיות) – הפעם לטובת טבילה במרחצאות החמים המפורסמים סצ'ניSzéchenyi fürdő. בילינו שם בכיף כל אחר הצהריים, ונהנינו מאד!

Budapest-Szechenyi-Orly-Ofek-61Budapest-Szechenyi-Orly-Ofek-63Budapest-Szechenyi-Orly-Ofek-65Budapest-Szechenyi-Orly-Ofek-62Budapest-Szechenyi-Orly-Ofek-64

לסיום היום נסענו היישר אל הדנובה, לאיזור גשר השלשלאות ומדרחוב ואצי, לארוחת ערב טעימה וטיול ערב על גדת הדנובה…

יום 6 – מעפילים לגבעות בודה

היום טיילנו לגבעות בודה (Buda) – האיזור המלכותי והיוקרתי, שמשקיף על פשט (Pest) היפה מעבר לדנובה. שטנו לשם על נהר הדנובה, בספינת האוטובוס הכלולה בכרטיס הנסיעה בתחבורה הציבורית, מרציף Boraros ter בדרום וצפונה עד גשר מארגיט. השייט נמשך כ-30 דקות, ובמהלכו נהנינו מהנוף היפה של בודפשט, כשהפעם צפינו עליה מהדנובה לשני הכיוונים: פשט ובודה.

Budapest-Orly-Ofek-66Budapest-Orly-Ofek-67Budapest-Orly-Ofek-68Budapest-Orly-Ofek-69Budapest-Orly-Ofek-70

המשכנו לטפס במעלה הגבעה בחשמלית ובאוטובוס, והגענו לגבעות בודה עד מצודת הדייגים וכנסיית מטיאס שמשקיפות על הפרלמנט.

Budapest-Orly-Ofek-73Budapest-Orly-Ofek-14

נהנינו מהנוף הפנורמי המרהיב, וגם טעמנו דברי מגדנות: תחילה מרציפנים טעימים במוזיאון המרציפן – Szabo Marzipan Museum. לאחר מכן התכבדנו בעוגות, גלידה, אייס-שוקו ואייס-קפה בקונדיטורייה המפורסמת רוזוורום – Ruszwurm.

Budapest-Orly-Ofek-76Budapest-Orly-Ofek-77

בסיום הביקור המתוק ואינסוף התמונות שצילמתי, ירדנו בחזרה לדנובה במדרגות על צלע ההר, עד לתחנת המטרו בגדת הדנובה – ומשם נסענו בחזרה לשנ"צ במלון.

Budapest-Orly-Ofek-78Budapest-Orly-Ofek-79

בערב יצאנו לטייל במדרחוב ואצי, אכלנו ארוחת ערב וקינחנו בקיורטושים הונגריים טעימים.

יום 7 – מטיילים באי מארגיט

היום החלטנו להקדיש את הזמן לאטרקציות באי מארגיט אשר על הדנובה. רצינו ללכת לפארק המים פלאטינוס באי מארגיט, אבל מזג האוויר קצת התקרר, המתבגרים הטילו ווטו כי שבעו מפארקי מים בסלובקיה, ולכן חישבנו מסלול מחדש וגיבשנו תוכנית חלופית.

במקום זה, שילבנו היום בין טיול רגוע באי מארגיט ובין שופינג נחמד בקניון ארנה פלזה הגדול.

באי מארגיט טיילנו לאורכו של הפארק, דרך גני הפרחים היפים ועד הגן היפני המיוחד.

Budapest-Orly-Ofek-83Budapest-Orly-Ofek-84Budapest-Orly-Ofek-85Budapest-Orly-Ofek-86Budapest-Orly-Ofek-82

בקניון ארנה – Arena Plaza אכלנו צהריים וקנינו קצת בגדים נחמדים, ולקראת ארבע חזרנו למלון לנוח ולארוז לקראת עזיבתנו מחר.

בערב יצאנו שוב למרכז העיר לאכול ארוחת ערב במסעדה התאילנדית האהובה עלינו – Padthai Wokbar. הלכנו בגשם מהמטרו למסעדה והגענו אליה רטובים, אבל התחממנו על האוכל הטעים…

יום 8 ואחרון – נפרדים מבודפשט

בילינו היום את שעותינו האחרונות בבודפשט, הקרירה והנעימה, לפני צאתנו לשדה התעופה בחזרה הביתה. טיסתנו היתה בלילה, ואיפשרה לנו לנצל את היום האחרון לחופשה ולטייל בעיר עד לפנות ערב. הקדשנו את היום ל"טיול לפי בקשת הקהל" – באתרים ובמקומות שמצאו חן בעינינו ורצינו לראות אותם שוב, וגם כאלה שעוד לא מיצינו כמו שצריך…

התחלנו, לבקשת המתבגרת, בחנות הממתקים Sugar, ושוב קנינו שם סוכריות והפתעות. המשכנו לטייל בשדרות אנדראשי אל בניין האופרה, והתרשמנו מהמבואה המפוארת שלו.

ליד האופרה ביקרנו במוזיאון המיניאטורות Miniversum, שבו דגמי מיניאטורות של מקומות בהונגריה, גרמניה ואוסטריה, עם אפשרות להפעיל לבד את הרכבות והאוטובוסים שנוסעים בדגמים – נחמד מאד.

המשכנו לטייל, ביקרנו בבזיליקת סטפן הקדוש (ופגשנו חברים מישראל), ואחר כך בשוק המקורה ומדרחוב ואצי, אכלנו במסעדה איטלקית טעימה על גדת הדנובה וקינחנו (בפעם השלישית) בגלידה Rosa.

Budapest-Orly-Ofek-94

לסיום, נסענו בחשמלית מס' 2 לאורך הדנובה, כדי ליהנות עוד קצת מהנוף היפה, והגענו עד בניין הפרלמנט המפואר. עוד כמה צילומים של חיילי המשמר השומרים על הדגל ברחבת חזית בניין הפרלמנט, ונעשה לנו כבר קר מדי – אז חזרנו במטרו למלון שלנו, לאסוף את המזוודות ולנסוע אל שדה התעופה.

Budapest-Orly-Ofek-95Budapest-Orly-Ofek-96

הטיול הסתיים בחוויה של "לילה לבן" בטרמינל בבודפשט, עם עיכוב של חמש וחצי שעות בטיסה – כך שבמקום להמריא בחצות, בילינו את הלילה על הספסלים בטרמינל הקפוא ממיזוג אוויר חזק, והמראנו רק אחרי חמש בבוקר…
אבל "סוף טוב הכל טוב" – בתשע וחצי בבוקר (שעון ישראל) נחתנו בנתב"ג, וכעבור זמן קצר כבר חזרנו לביתנו האהוב בישראל החמה…

Budapest-Orly-Ofek-97
סיום מפתיע לחופשה – "לילה לבן" בטרמינל בבודפשט

לסיכום – הן המתבגרים והן אנו ההורים אהבנו מאד את בודפשט!
עיר קלאסית ויפיפיה, ידידותית ומאירת פנים, עם שפע אתרים נפלאים, מסעדות מצוינות, קניונים וחנויות מלאי כל טוב – ודנובה אחת נהדרת!

2 Comments on “בודפשט עם מתבגרים

1. כתבה מאד יפה, תמונות מקסימות, ועושה חשק לברוח מהמצור ולצאת לסיור במקומות היפים. נשלח מסמארטפון ה-Samsung Galaxy שלי.

אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )