טיול משפחתי בעמק שטובאי בטירול

התאהבנו באוסטריה בטיולנו המשפחתי לוינה וחבל זלצבורג, והיה לנו ברור שנחזור אליה שוב בקרוב. חלפו שנתיים, ואוסטריה קראה לנו שוב – והפעם איזור טירול המדהים!

כשהתחלתי לתכנן את חופשת הקיץ המשפחתית שלנו בטירול, קיוויתי למצוא גם באיזור זה כרטיס אטרקציות כמו בחבל זלצבורג, המכסה את שלל האטרקציות באיזור ומאפשר לתכנן בעזרתו טיול מגוון ומהנה. חקרתי וחפרתי, ומצאתי כי באיזור טירול זה קצת יותר מורכב… לכל עמק בטירול יש את כרטיס האטרקציות שלו, והמבחר גדול ומבלבל… מה עושים? במה בוחרים? ואיפה מתמקמים לטיול כוכב בטירול?

ובכן – אין תשובה אחת טובה לשאלה זו, אלא הרבה תשובות מצוינות. לכן אוכל לספר לכם מה אני בחרתי, ומה היה מסלול הטיול שלנו. היה לי ברור, שאפשר לבחור גם באופציות אחרות, אך מתוך הניסיון הקודם שלנו באוסטריה – היה לי גם ברור, שכל אופציה שנבחר תהיה נהדרת, ולכן בכל מקרה מובטחת לנו חופשה מקסימה. ואכן – כך היה!

Tirol-Stubai-OrlyOfek-35
בטירול כל בית צריך מרפסת – מקושטת בפרחים, כמובן!

למה דווקא עמק שטובאי?

עמק שטובאי – Stubaital – ממוקם במרכז טירול, החל מהעיירה מיידרס (Mieders) הנמצאת כ-15 ק"מ דרומית לאינסברוק, ודרומה לתוך העמק עד קרחון שטובאי.

היתרונות של עמק שטובאי מבחינתי היו:

• מגוון הנופים, אתרים ואטרקציות מהנות בעמק עצמו.
  • הקירבה לעיר אינסברוק, שבסביבותיה רצינו לטייל.
  • המיקום המרכזי – בין עמק אוץ (Oetz) במערב, עמק צילר (Ziller) במזרח ובוואריה בצפון, שמאפשר לתכנן טיול כוכב עם מקום לינה אחד, ולבקר גם באתרים באיזורים אלה, במרחקי נסיעה סבירים (עד שעה נסיעה לכל כיוון).
Tirol-Stubai-OrlyOfek-38
נוף טיפוסי בעמק שטובאי – העיירה נוישטיפט

מקום הלינה שלנו בעמק שטובאי

כדי ליהנות מהיתרונות של המיקום המרכזי של עמק שטובאי, ביחס לאיזורים שסביבו, בחרתי ללון בעיירה מיידרס – Mieders, ממש בכניסה לעמק. מיקום זה איפשר לנו להגיע במהירות אל הכביש המהיר A13 לכיוון אינסברוק, וממנו אל A12 המחבר את כל העמקים בטירול. חיסרון קטן הוא, שקטע הכביש A13 מכיוון אינסברוק אל מיידרס, העובר מעל גשר אירופה המרשים, הוא כביש אגרה, וגובים בו בתשלום נוסף מעבר לתשלום על מדבקת הכבישים באוסטריה.

Tirol-Stubai-OrlyOfek-42
גשר אירופה

דירת הנופש שלנו במיידרס היתה Ferienwhonung Hochserles, למרגלות הר סרלס המרשים. זוהי דירה מרווחת (ל-6 אנשים) וחדישה, נקייה ומאובזרת למופת, ומחלונותיה נפרש נוף נפלא של ההרים החולשים על העמק. המארחת שלנו, סטפני, דוברת אנגלית רהוטה, אדיבה וחביבה מאד, ועשתה את מירב המאמצים להנעים את שהותנו בדירה.

Tirol-Stubai-OrlyOfek-05
הר סרלס המרשים, משקיף על עיירתנו החמודה מיידרס

מיקום הדירה במיידרס היה נוח מאד: במרחק שתי דקות הליכה נמצא מינימרקט SPAR, שבו קנינו בכל בוקר מצרכים טריים לארוחת הבוקר. במרחק דקת הליכה לכיוון השני נמצאת מסעדה מקומית מצויינת – Restaurant – Kegelbahn s'Kasermandl, שבה אכלנו מדי פעם ארוחת ערב ונהנינו מאוכל טעים ואווירה נחמדה. מהדירה טיילנו בבוקר, המתבגרת הבכורה ואני, לשאוף אוויר צח וליהנות מהנוף הטירולי הקסום של בתי העץ ומרפסותיהם שופעות הפרחים על רקע ההרים הירוקים והפסגות הגבוהות.

Tirol-Stubai-OrlyOfek-02Tirol-Stubai-OrlyOfek-04Tirol-Stubai-OrlyOfek-06Tirol-Stubai-OrlyOfek-03

ערב אחד בשבוע, בחודשי הקיץ, מתקיים בפארק במרכז מיידרס קונצרט לתושבי העיירה ומבקריה, וגם אנו נהנינו לחגוג איתם ערב מוסיקלי באוויר הצח – סיפרתי על חוויה זו כאן.

Tirol-Stubai-OrlyOfek-01
קונצרט ליל קיץ במיידרס, עמק שטובאי

כרטיס האטרקציות Stubai Card

כמו בכל אחד מהעמקים בטירול, גם לעמק שטובאי יש כרטיס אטרקציות – Stubai Card. כרטיס זה מסופק בחינם על ידי חלק ממקומות הלינה בעמק שטובאי, שהינם בדרך כלל מקומות הלינה היקרים יותר. אם בוחרים במקום לינה שלא מספק את הכרטיס, אפשר עדיין לרכוש את הכרטיס בנפרד, וליהנות בדיוק מאותן אטרקציות והטבות שהוא נותן. בחישוב שלי – היה משתלם יותר לבחור מקום לינה שלא נותן את הכרטיס, ולרכוש אותו בנפרד. הטבה נוספת היא, שילדים מתחת לגיל 10 יכולים לנסוע בחינם ברכבלים הכלולים בכרטיס, יחד עם הוריהם המשתמשים בכרטיס.

את הכרטיס ניתן לקנות בקופות הכרטיסים של כל אחד מארבעת אתרי הרכבלים בעמק שטובאי.

הכרטיס תקף לשימוש בחמישה ימים מתוך שבוע רצוף, וכולל את כל ארבעת הרכבלים בעמק שטובאי והאטרקציות שבהם, מרחצאות חמים, נסיעה חופשית בתחבורה ציבורית ועוד הטבות. כך למעשה בנינו לנו מסלולים לחמישה ימי טיול מתוך חופשתנו, המתבססים כולם על האתרים הכלולים בכרטיס.

אז אילו אתרים נפלאים מציע עמק שטובאי למטיילים? בואו, ראו והתאהבו!

Tirol-Stubai-OrlyOfek-33
ספויילר קטן למה שמציע כרטיס שטובאי…

קרחון שטובאי – Stubaier Gletscher

ה-אתר של עמק שטובאי הוא זה שנמצא בקצהו – קרחון שטובאי. הנסיעה בעמק אל הקרחון מרהיבה, וככל שמתקרבים אליו – נגלית עוצמתו של ההר הזה, המכוסה בקצהו שלג כל השנה.

Tirol-Stubai-OrlyOfek-09Tirol-Stubai-OrlyOfek-10

בקצה הכביש מגיעים אל החניונים הגדולים של אתר קרחון שטובאי. הגענו, חנינו, לקחנו תיק מלא בגדים חמים, והתחלנו לעלות ברכבלים.

Tirol-Stubai-OrlyOfek-11Tirol-Stubai-OrlyOfek-12Tirol-Stubai-OrlyOfek-13

הטיפוס אל פיסגת ההר, שגובהה 3210 מטר, מתבצע בכמה רכבלים סגורים. התחנה האמצעית, לפני העלייה לראש ההר, היא הגדולה מכולן, ובילינו בה כמה שעות מהנות בשלג. יש בה כמה אטרקציות, כמו מערת קרח מרשימה בעומק 30 מטר מתחת לקרחון, הליכה על הקרחון, נדנדות לילדים, כיסאות נוח מול נוף הקרחון ומסעדה נחמדה.

Tirol-Stubai-OrlyOfek-14Tirol-Stubai-OrlyOfek-15Tirol-Stubai-OrlyOfek-18Tirol-Stubai-OrlyOfek-19

ברכבל האחרון מגיעים אל פיסגת ההר, הנקראת גם Top of Tirol – משום שזאת הפיסגה הגבוהה ביותר ברכס הרי האלפים בטירול. השקפנו ממנה על הנוף המדהים, לכיוון אוסטריה ואיטליה, ובנינו בשלג הצחור בובת שלג אמיתית!

Tirol-Stubai-OrlyOfek-20Tirol-Stubai-OrlyOfek-21Tirol-Stubai-OrlyOfek-23Tirol-Stubai-OrlyOfek-22Tirol-Stubai-OrlyOfek-24Tirol-Stubai-OrlyOfek-25Tirol-Stubai-OrlyOfek-26

שליק 2000 Schlick2000

מתוך ארבעת הרכבלים של עמק שטובאי, האתר של רכבל שליק 2000 קיבל מאיתנו את ה"דוז פואה" – הן בזכות הנוף המדהים ומסלול הטיול המקסים שעשינו בו, והן בזכות שלל האטרקציות המהנות לילדים שפגשנו בדרך.

Tirol-Stubai-OrlyOfek-62Tirol-Stubai-OrlyOfek-50

ברכבל עלינו עד לתחנה העליונה, לפיסגה שגובהה 2600 מ', ונהנינו מהנוף של הפסגות המשוננות הנשקף מהמרפסת השקופה בקצה ההר. בשביל על הפיסגה נהנינו מספסלים מיוחדים, אוויר צח ונוף פנורמי עוצר נשימה!

Tirol-Stubai-OrlyOfek-48Tirol-Stubai-OrlyOfek-49

משם עשינו טיול רגלי של שלוש וחצי שעות, בירידה אל תחנת הרכבל באמצע ההר (גובהה "רק" 2100 מ'). בדרך עברנו תחילה במסלול הטבע, שבו הסברים מעניינים על תופעות הטבע שראינו סביבנו – ההרים, העצים, הצמחיה ובעלי החיים שבהרי האלפים.

Tirol-Stubai-OrlyOfek-44Tirol-Stubai-OrlyOfek-51

Tirol-Stubai-OrlyOfek-54Tirol-Stubai-OrlyOfek-55Tirol-Stubai-OrlyOfek-56Tirol-Stubai-OrlyOfek-57

בהמשך הגענו למסלול משחקי הרפתקאות בתוך היער, אל אגם קטן על ההר, ולסיום גולת הכותרת – מסלול דיסקיות העץ (בגרמנית הוא נקרא: מסלול השייבה – Scheibenweg), שבו הילדים גילגלו דיסקיות עץ גדולות במסילות מיוחדות לאורך השביל כלפי מטה.

Tirol-Stubai-OrlyOfek-58Tirol-Stubai-OrlyOfek-59Tirol-Stubai-OrlyOfek-60Tirol-Stubai-OrlyOfek-61

המסלול היה ארוך, ולמרות שכולו בירידה – הוא היה לא קל לכולנו, ועברנו אותו בהצלחה רבה!

רכבל סרלס ומגלשת ההרים Serlesbahnen

ברכבל להר סרלס – Serlesbahnen, הסמוך למקום הלינה שלנו, עלינו כמעט כל יום – כדי לגלוש ממנו למטה במגלשת ההרים! אנו משפחה שאוהבת מאד מגלשות הרים, והיתרון הגדול של טיול משפחתי עם מתבגרים הוא האפשרות ליהנות איתם מאטרקציה שכזו – וטירול התברכה במגלשות הרים מדהימות!

כרטיס שטובאי מאפשר לעלות בכל יום ברכבל להר סרלס, וגם מקנה גלישה אחת במגלשת ההרים. בשאר הימים קנינו בעצמנו כרטיסים למגלשת ההרים, כאשר העלייה ברכבל כבר כלולה לנו בכרטיס שטובאי, פעם אחת ביום.

Tirol-Stubai-OrlyOfek-34
הרכבל להר סרלס – Serlesbahnen
Tirol-Stubai-OrlyOfek-30
כשעולים ברכבל נגלה לעינינו הנוף הנפלא של מיידרס

מגלשת ההרים בהר סרלס ארוכה מאד – 2.8 ק"מ, וכוללת קטעים עם סיבובים חדים כולם ושיפועים תלולים – כיף ענק לילדים ולגדולים! מפעם לפעם נהיינו מיומנים בגלישה, וגלשנו ממש מהר!

חדש!!! לפי אתר האינטרנט של רכבל סרלס, הוקמו בתחנה העליונה של הרכבל שתי אטרקציות חדשות לילדים: רכבת קטנה הנוסעת לטיול בדרך נופית, ועולם המים של סרלס – פארק משחקי מים לילדים. לפי התמונות שניהם מקסימים ושווים ביקור!

רכבל 11Elferbahnen

הרכבל הרביעי בעמק שטובאי, ששמו רכבל 11 – Elferbahnen מציע בעיקר חוויה של נוף יפיפה. בפיסגת ההר, אליה עולים ברכבל, נמצא שעון השמש הגדול ביותר בהרי האלפים, שניתן להתהלך עליו ולצפות ממנו על הנוף. כמו כן, משם יוצאים מצנחי רחיפה צבעוניים, ונהנינו לצפות בהם בזמן שהילדים התנדנדו בנדנדות לידנו.

Tirol-Stubai-OrlyOfek-37Tirol-Stubai-OrlyOfek-74Tirol-Stubai-OrlyOfek-75Tirol-Stubai-OrlyOfek-73Tirol-Stubai-OrlyOfek-71Tirol-Stubai-OrlyOfek-72

פארק המים המקורה Stubay

כרטיס שטובאי מקנה כניסה אחת לשלוש שעות לפארק המים המקורה והמחומם Stubay. בילינו בו באחד הימים, אחר צהריים נעימים, במגלשות המים ובבריכות החמימות – מומלץ ומהנה!

Tirol-Stubai-OrlyOfek-82Tirol-Stubai-OrlyOfek-83Tirol-Stubai-OrlyOfek-84

הבריכה המחוממת בנוישטיפט

כרטיס שטובאי מאפשר גם כניסה בכל יום לבריכת השחיה המקורה והמחוממת במרכז העיירה נוישטיפט (Neustift). לכאן הגענו פעמיים, בשעות אחר הצהריים המאוחרות ועד הערב, וגם כאן נהנינו ממגלשת מים ובריכה חמימה ונעימה. במקום יש גם מסעדה קטנה עם פיצה טעימה – פתרון מצוין לארוחת ערב.

csm_freizeitzentrum-neustift-innenpool_12955ab9e3
התמונה מתוך האתר: https://www.stubai.at/en/leisure-centre/swimming/

שביל המים הסוערים ומפלי גראווה

אחד ממסלולי הטבע היפיפיים בעמק שטובאי נקרא "שביל המים הסוערים" – Wild Wasser Weg. ראשיתו בנקודה על הכביש המוביל מנוישטיפט לקרחון שטובאי, שם ניתן לחנות באופן מוסדר ולהתחיל את הטיול בשביל.

Tirol-Stubai-OrlyOfek-76Tirol-Stubai-OrlyOfek-77

השביל מתפתל לאורך הנחל, ומגיע בסופו אל מפלי גראווה המרשימים. ממפלי גראווה ניתן לחזור אל הרכב באוטובוס ציבורי (הנסיעה כלולה בכרטיס שטובאי).

Tirol-Stubai-OrlyOfek-78Tirol-Stubai-OrlyOfek-79Tirol-Stubai-OrlyOfek-80Tirol-Stubai-OrlyOfek-81

אפשר, כמובן, להגיע רק למפלי גראווה, לחנות ליד המסעדה המשקיפה על המפלים ולגשת ממנה אל המפלים. המסעדה עצמה נעימה ומומלצת גם היא, הן בזכות הנוף המדהים והן בזכות האוכל הטעים.

Tirol-Stubai-OrlyOfek-28

Tirol-Stubai-OrlyOfek-27
מפלי גראווה

רכבת העמק החשמלית אל אינסברוק

באחד הימים החלטנו להשתמש בכרטיס שטובאי לנסיעה ברכבת החשמלית Stubaitalbahn אל אינסברוק. הרכבת יוצאת מהעיירה Fulpmes בעמק שטובאי, ומגיעה עד מרכז אינסברוק, ונסענו בה הלוך ושוב.

Tirol-Stubai-OrlyOfek-68

הנסיעה ברכבת אמנם אורכת זמן רב יותר מאשר במכונית, בגלל התחנות הרבות שהיא עוצרת בהן בדרך, אך היתרונות הם הנוף הנפלא הנשקף מהחלון במהלך הנסיעה, וההגעה ישירות למרכז אינסברוק ללא צורך בחיפוש חניה.

דרך אגב, אנו אמנם טיילנו בטירול באמצעות רכב שכור, אך ניתן גם לתכנן טיול נהדר המסתמך על התחבורה הציבורית המצוינת באיזור. על מיגוון מסלולים ואפשרויות טיול בטירול בתחבורה ציבורית תוכלו לקרוא בפוסט שלושה יעדים באוסטריה לטיול בתחבורה ציבורית מהבלוג "שמתי לב".

Tirol-OrlyOfek-43Tirol-Stubai-OrlyOfek-69Tirol-Stubai-OrlyOfek-70

פארק החבלים האתגרי Outdoorprofi

אחת החוויות האהובות על המתבגרים שלי בחופשות בחו"ל היא פארק חבלים אתגרי. בעמק שטובאי בילינו כמה שעות מהנות בפארק חבלים שכזה, הממוקם רק עשר דקות נסיעה ממקום הלינה שלנו, ושמו Outdoorprofi.

האתר מסודר ומאורגן ברמה הגבוהה ביותר. קיבלנו ציוד בטיחותי, עברנו הדרכה – ויצאנו לדרך למסלולי הטיפוס, ברמות הקושי השונות. חוויה נהדרת ומומלצת ביותר!

שימו לב שפארק החבלים אינו כלול בכרטיס שטובאי.

Tirol-Stubai-OrlyOfek-67Tirol-Stubai-OrlyOfek-63Tirol-Stubai-OrlyOfek-64Tirol-Stubai-OrlyOfek-65Tirol-Stubai-OrlyOfek-66

לסיכום, עמק שטובאי מציע למשפחות המטיילות בטירול מגוון עשיר של אטרקציות, נופים מרהיבים וחוויות מרגשות. בנוסף, מיקומו המרכזי מאפשר לצאת ממנו לטיולי כוכב גם לאיזורים נוספים בטירול, ובשבילנו עמק זה היה בחירה מושלמת לחופשה חלומית!

Tirol-Stubai-OrlyOfek-85

3 Comments on “טיול משפחתי בעמק שטובאי בטירול

1. אורלי, זו ממש חופשה חלומית. נהדר העמק שטובאי הזה. הייתי עשרה ימים בטירול ולעמק שטובאי לא הגעתי. היינו בעמקים המערביים יותר. יש כל כך הרבה מה לראות. אהבתי את העובדה שניצלתם את סביבת המגורים עד הסוף ומיציתם אותה. אהבתי גם את הפתיח שלך עם ההסבר הענייני והאמירה על כך שכל מקום טוב ואת מספרת על הבחירה שלכם. ומה שהכי אהבתי זה את הרכבת למרכז אינסברוק. כמי שהחלה לאחרונה להתעניין בחלופות של תחבורה ציבורית זה נראה לי להיט, כי יש עוד רכבות נוף אטרקטיביות שיוצאות מאינסברוק לכיוונים אחרים וזה הופך אותה ליעד בעבור מטיילי התחבורה הציבורית. לסיום שאלה פרקטית: האם התחנה הסופית של הרכבת ב-Fulpmes קרובה לתחנת הרכבל שליק 2000?

אהבתי

• זיוה היקרה!
      תודה רבה על התגובה המפורטת. אני בטוחה שגם העמקים במערב טירול מרהיבים ביופיים!
      אני אוהבת מאד את הקונספט של טיול בתחבורה ציבורית, ועשיתי זאת עם ילדיי גם בחופשת החנוכריסמס האחרונה שלנו באלזס (סיפרתי עליה כאן בבלוג).
      ולשאלתך – תחנת הרכבת ב-Fulpmes נמצאת במרחק של 1.2 ק"מ מתחנת הרכבל שליק 2000, כלומר כעשרים דקות הליכה.

אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )