בנגקוק אוריינטל סיטי

טיולנו מתקרב אל סיומו… התחנה האחרונה שלנו היא בנגקוק, ממנה נטוס חזרה הביתה, בתום חופשה ארוכה בת כמעט 3 שבועות. זהו החלק העירוני של טיולנו, במטרופולין אסיאתי ענק ושוקק חיים שכמותו עוד לא ראינו מעולם…

בסיפורי הטיולים הרבים שקראתי כחלק מתכנון החופשה, נתקלתי בדיעות חלוקות על בנגקוק: חלק אהבו אותה מאד, וחלק סלדו ממנה והעדיפו לקצר ככל האפשר את השהות בה. אנו משפחה שחובבת טיולים עירוניים, ורובנו ציפינו בעיקר לחוויית הקניונים של בנגקוק… אנו גם אוהבים אטרקציות לילדים ונוער, כמו פארקי מים ופארקי שעשועים, וגם לכאלה ציפינו בביקורנו בבנגקוק. לכן, החלטנו להקדיש לעיר הגדולה 3 ימים בסוף הטיול, שמטרתם העיקרית: אטרקציות ושופינג. לא עוד מקדשים, לא סיורי טבע מחוץ לעיר, אפילו על יום סיור לשוק הצף ויתרנו – והתמקדנו אך ורק בעיר הגדולה.

אז מה כן עשינו בבנגקוק? האם נהנינו בה? האם אהבנו אותה?

הצטרפו אלינו לפרק האחרון בסיפור טיולנו הקסום לתאילנד – והכי כיף להתחיל מהשיר הבא, שהתנגן לי בראש כל הדרך…

הטיסה הגרועה ביותר

הגענו לבנגקוק בטיסה נוספת של בנגקוק איירליינס מקוסמוי. הפעם, בניגוד לשתי הטיסות הקודמות איתם, ההתנהלות היתה רצופה אכזבות… תחילה, נתקלנו בשדה התעופה של קוסמוי בתורים ארוכים ומייאשים לבידוק הבטחוני ולצ'ק-אין לטיסה, והתייבשנו זמן ארוך בהמתנה מייגעת ומייזעת, בחום ולחות כבדים וללא מיזוג אוויר. למרות שהגענו אל הטרמינל זמן רב לפני הטיסה, עדיין ההמתנה הארוכה הביאה אותנו, בסופו של דבר, לרוץ אל ה-Gate, אחרת היינו מפספסים את הטיסה…

Koh-Samui-Orly-Ofek-48
סוף סוף ממריאים… מקוסמוי לבנגקוק

הטיסה עצמה די קצרה, בסביבות שעה, אך במהלכה הוגשה מנת ארוחת צהריים שנראתה לנו חשודה – ולמרבה הצער אכן היתה קטלנית… את זאת הבנו רק בדיעבד, כשהגענו למלון, והבת הגדולה שהיתה היחידה שאכלה מאותה מנה – חלתה בקלקול בטן חמור מאד…

ואם כל זה לא מספיק – אז בדרך למלון התברר לנו גם, שהמתבגרת הצעירה נטשה במטוס את הסריג האהוב של אחותה הגדולה, וגם אבידה זו העיבה על מצב הרוח של הבת הגדולה, שכבר הרגישה על הפנים והיתה חולה…

בקיצור – התחלנו את פרק בנגקוק ברגל שמאל. אך אל דאגה, בהמשך העניינים השתפרו והסתדרו.

Bangkok-Orly-Ofek-03

מלון בלב הקניונים בכיכר סיאם

כאמור, המטרה העיקרית שהיצבנו לביקורנו בבנגקוק היתה שופינג. ולא סתם שופינג: למול עיניי עמדה משימה חשובה ביותר, לצייד בבגדים חגיגיים את כל בני המשפחה, לרגל אירועי בר המצווה של המתבגר, אותם חגגנו חודש לאחר הטיול. מטרה זו הכתיבה מבחינתי את מיקום המלון שלנו בבנגקוק – כיכר סיאם, אשר סביבה פרוסים מגוון קניונים, החל מ-MBK המפורסם וכלה בקניוני סיאם סנטר. שיקול נוסף בבחירת מיקום המלון היה סמיכות לתחנת הרכבת העילית (סקייטריין) של בנגקוק – ה-BTS, שבעזרתה ניתן להתנייד בקלות ברחבי העיר.

המלון שבחרנו ללון בו היה Mercure Bangkok Siam, הממוקם בכיכר סיאם, ממש מעל תחנת ה- BTS ששמה National Stadium ומול קניון MBK. באותו בניין נמצאים למעשה שני מלונות מאותה רשת: מלון Ibis ממוקם בקומות 1-9, ומלון Mercure מתנשא מעליו בקומות העליונות. קיבלנו שני חדרים עם דלת מקשרת ביניהם, בקומה גבוהה עם נוף פנורמי עוצר נשימה של כל גורדי השחקים – שהיה מדהים במיוחד בלילה!

Bangkok-Orly-Ofek-05Bangkok-Orly-Ofek-04

ארוחת הבוקר הכלולה בלינה במלון היתה מצוינת, עשירה ומגוונת, בכל הסגנונות – אסיאתי ומערבי.

למרות המיקום בלב כיכר סואנת, חדרי המלון היו שקטים מאד. הרעש היחיד שהפריע לנו היה המגאפון של מדריך כושר, מהאצטדיון שמול המלון, שבכל יום בשבע בבוקר פצח בהוראות קצביות למתעמלים בשיעור התעמלות אירובית, והעיר גם אותנו…

הגענו אל המלון משדה התעופה סוברנבום (BKK) בעזרת שירות ההסעות היעיל של יניב תאילנד, שהמלצות רבות עליו מצאתי בפייסבוק. ההסעה הפרטית שלנו, שהוזמנה דרך יניב בווטסאפ, המתינה לנו במיני-וואן בנקודת היציאה מהטרמינל, עם שלט עליו מתנוסס שמי. גם בחזרה מהמלון לשדה התעופה, שלושה ימים מאוחר יותר, תיאמתי הסעה דרך יניב. בנוסף, התעניינתי מול יניב באפשרויות רבות של סיורים יומיים ואטרקציות בבנגקוק, ובסופו של דבר הזמנתי דרכו את האטרקציה האחת שבחרנו בה, כולל נהג שהסיע אותנו הלוך ושוב ודאג לכל הלוגיסטיקה – ועל כך אספר מייד.

סיימנו את היום בגיחה ראשונה לקניון MBK שמעבר לכביש, מול מלוננו, והצלחנו להסתחרר מגודלו העצום והכמות הבלתי נגמרת של דוכנים וסחורה אסיאתית זולה שהוא מציע. סיבוב קצר וחזרה למנוחה במלון – אך אנחנו עוד נשוב אליו…

פארק המים והשעשועים Siam Park City

מתוך מגוון האפשרויות של אטרקציות ברחבי בנגקוק, בחרנו בזו שמשלבת פארק מים ופארק שעשועים – אשר שניהם אהובים עלינו מאד. הפארק שבחרנו בו נקרא  Siam Park City, והוא ממוקם מחוץ למרכז העיר, כחצי שעה נסיעה מהמלון שלנו בכיכר סיאם. כאמור, הזמנתי מיניב את הכרטיסים וההסעה לפארק, הלוך ושוב, ואכן הכל תיקתק וקיבלנו שירות מצוין. עם הגעתנו לפארק, צייד אותנו הנהג שלנו בצמידים ליד, המהווים את כרטיסי הכניסה (כולל ארוחת צהריים מלאה במסעדת המזנון שבפארק), ובמספר הטלפון הנייד שלו, שנוכל לקרוא לו מהחנייה בעת שנרצה לחזור למלון, צילם אותנו תמונה קבוצתית בכניסה (כהוכחה לבוס יניב על כך שהביא את הלקוחות ליעד) – ושילח אותנו לדרכנו פנימה אל הפארק.

Bangkok-Siam-Park-City-Orly-Ofek-06

הפארק גדול, מיושן אך נקי ומסודר, ובשעת הבוקר שהגענו הוא היה בעיקר… שומם! מלבדנו, לא היו בו כמעט מבקרים, ומפעילי המתקנים חיכו נואשים שיבואו ילדים, כך שיוכלו להפעיל עבורם את המתקנים… התייחסנו לכך בשעשוע, הרגשנו כמו VIP, ועשינו כמה סיבובים שרצינו על כל מתקן לונה פארק – ללא תורים, כי היינו לגמרי לבד…

Bangkok-Siam-Park-City-Orly-Ofek-10

אחרי שעה קלה עברנו לבגדי ים והתמקמנו באיזור פארק המים. גם פה תנועת המבקרים היתה דלילה, אך התרבתה לקראת הצהריים. במרכז פארק המים נמצאת בריכת הגלים הגדולה ביותר בעולם, ואכן היא היתה רחבה ונעימה, ובילינו בה את מרבית הזמן.

Bangkok-Siam-Park-City-Orly-Ofek-07Bangkok-Siam-Park-City-Orly-Ofek-08Bangkok-Siam-Park-City-Orly-Ofek-09

לסיכום, אצטט את המתבגרת הצעירה, שאומרת כי לדעתה הפארק ממש לא מעניין, וחבל לטרוח להגיע אליו במיוחד. בואו נגיד, שאם אתם חובבי לונה פארקים או פארקי מים – עדיף שתיסעו לגרמניה, ולא לתאילנד!

שופינג ובילויים בקניוני בנגקוק

את יום המחרת בילינו ממוקדי מטרה – שופינג! יצאנו לדרך, חמושים בבאטים וטרולי ריק, והתחלנו לחרוש ברגל את שדירת הקניונים האינסופית, החל מכיכר סיאם. חלפנו דרך קניוני סיאם: Siam Discovery, לאחר מכן Siam Center, ואחריו Siam Paragon היוקרתי. משם המשכנו אל ה- Central World הענק, ולבסוף הגענו עד קניון האופנה המפורסם – The Platinum Fashion Mall. בקניון זה מצאנו את כל מבוקשנו, חגגנו בשופינג סוער של בגדים חגיגיים (לבר מצווה כמובן!), ומילאנו את הטרולי בכל טוב.

Bangkok-Orly-Ofek-12

Bangkok-Orly-Ofek-11
בית קפה מומינים בקניון סיאם
Bangkok-Orly-Ofek-20
מתחמי אוכל עשירים בטעמים
Bangkok-Orly-Ofek-15
מקדשי תפילה וקניות

לקראת הצהריים, פנינו אל הרכבת העילית של בנגקוק – BTS Skytrain, ונסענו בה אל קניון נוסף, מרוחק יותר: Terminal 21. ייחודו של קניון חדש חדיש זה, שהוא מעוצב כמו טרמינל של שדה תעופה, וכל אחת מקומותיו מעוצבת כמו עיר אחרת בעולם. ביקרנו בפריז וגם ברומא, בלונדון וטוקיו, איסטנבול וסן פרנסיסקו. אכלנו סושי טעים במסעדה בסגנון "סושי Run", ואפילו עשינו עוד קצת שופינג…

Bangkok-BTS-Orly-Ofek-19
הרכבת העילית המצוינת של בנגקוק
Bangkok-Terminal21-Orly-Ofek-18
מגיעים לקניון טרמינל 21

Bangkok-Terminal21-Orly-Ofek-17Bangkok-Terminal21-Orly-Ofek-16

היעד האחרון שלנו להיום היה מהנה במיוחד: שוק הלילה אסיאטיק – Asiatique Riverfront. זהו מתחם בילויים גדול על גדות נהר צ'או פראייה, הפעיל משעות אחר הצהריים לתוך הערב, וכולל דוכנים של שוק לילה, חנויות ושלל מסעדות. בנוסף, יש בו גם יריד שעשועים קטן, וגלגל ענק בגובה 60 מ' – Asiatique Sky – אשר נשקף ממנו נוף מרהיב של הנהר והבניינים סביבו.

ההגעה אל אסיאטיק היתה חוויה בפני עצמה. תחילה נסענו ב-BTS עד תחנת Saphan Taksin. משם צעדנו אל גדת הנהר, אל רציפי סירות האוטובוס, ושטנו בסירת השאטל החינמית של אסיאטיק, דרומה על נהר הצ'או פראייה, עד לרציף הצמוד למרכז הבילויים.

בילינו באסיאטיק ערב מהנה מאד. הסתובבנו בדוכני שוק הלילה ושוק האוכל, נהנינו מהאווירה העליזה שמסביב, נסענו בגלגל הענק, אכלנו במסעדה טעימה וקנינו עוד קצת מזכרות ומתנות (כי מזמן לא עשינו שופינג!).

Bangkok-Asiatique-Orly-Ofek-28Bangkok-Asiatique-Orly-Ofek-29Bangkok-Asiatique-Orly-Ofek-30Bangkok-Asiatique-Orly-Ofek-31Bangkok-Asiatique-Orly-Ofek-32Bangkok-Asiatique-Orly-Ofek-33Bangkok-Asiatique-Orly-Ofek-34Bangkok-Asiatique-Orly-Ofek-35

בסוף הערב חזרנו למלון, באותו מסלול רק בכיוון ההפוך: תחילה שטנו בסירת השאטל החינמית עד רציף Saphan Taksin, ומשם נסענו ב-BTS עד התחנה הצמודה למלון שלנו. חזרנו לשנת הלילה האחרון שלנו בתאילנד, עייפים ומאד מרוצים…

Bangkok-Asiatique-Orly-Ofek-36

היום האחרון לטיול

כמו כל דבר טוב, גם הטיול הזה התקרב אל סיומו. ביומנו האחרון בבנגקוק בילינו עוד כמה שעות בקניונים שבסביבת כיכר סיאם, ולפנות ערב יצאנו מהמלון לדרך הארוכה הביתה. הסעה מהמלון לשדה התעופה (שוב הוזמנה מיניב), תוך כדי צליחת הפקקים הבלתי נגמרים של בנגקוק (לקחנו מקדם בטחון מספיק גדול, כך שלא היינו בלחץ והגענו לשדה התעופה בזמן). בדרך ראינו עוד קצת מהעיר העצומה והמעניינת בנגקוק: פחונים עלובים על גדות התעלה מתחת לגשרים של הרכבת העילית, ולצידם גורדי שחקים מפוארים, קניונים נוצצים בכל פינה והמון מלונות…

והנה אנו שוב בשדה התעופה BKK. התארגנות לטיסת אל על לתל אביב (תוך כדי החלפת חוויות מרגשת עם שותפינו לטיסה, שהכרנו במהלך הצ'ק אין וההמתנה לבורדינג). טיסת לילה נוחה שבמהלכה הצלחנו לישון לא רע – ואנו בחזרה בישראל!

תם המסע – מתחילה הכביסה… 👗👚👕👙

אז מה היה לנו שם?

כמו שפתחתי וכתבתי בתחילת סיפור טיולנו, היה זה טיול מיוחד ושונה מכל אלה שהיו לנו עד כה, וכמובן מהנה מאד: גילינו יבשת חדשה עם תרבות מרתקת, פגשנו אנשים נפלאים – התאילנדים – שקיבלו אותנו בלבביות וחיוך גדול, הכרנו טעמים חדשים והתנסינו בחוויות שכמותן עוד לא חווינו.

ולסיכום – אהבנו את תאילנד מאד, וחזרנו הביתה עם טעם טוב!

2 Comments on “בנגקוק אוריינטל סיטי

1. אז גם אנחנו שייכים לאלה שאוהבים את בנגקוק!
    נהנינו מאוד מהתמהיל של מודרניות עם מסורתיות , בניני זכוכית ופלדה אל מול המקדשים, קניות בשווקים ובחנויות בוטיק.
    כיף לכם בבנקוק!

אהבתי

• תודה רבה ינינה! בנגקוק היא בהחלט מטרופולין ענק ומסקרן, ומכיוון שהספקנו לטעום רק קמצוץ ממנה, נשארנו עם טעם של עוד…

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )