נופש קסום באי קוסמוי

חלקו הראשון של טיולנו בתאילנד הגיע אל סיומו. באה העת להיפרד מהצפון הירוק – מצ'אנג ראי, צ'אנג מאי ופאי – וגם מהמדריכות הנפלאות פוקי ולינדה, שעשו לנו את הטיול בצפון תאילנד למיוחד ומהנה שכזה.

ועכשיו – זה הזמן לחלקו המפנק של הטיול בתאילנד – נופש בקוסמוי!

Koh-Samui-Orly-Ofek-01
מתקרבים בנחיתה אל האי הקסום קוסמוי

קוסמוי – האי הקסום

האי סמוי, או בתאילנדית: Koh Samui הוא האי השני בגודלו בדרום תאילנד (אחרי פוקט), ומיקומו בצד המזרחי, במפרץ תאילנד. למטיילים בתאילנד בחודשי החופש הגדול, מומלץ להעדיף את האיים המזרחיים – כמו קוסמוי ושכנו קופנגן – על פני האיים המערביים, כמו פוקט וקופיפי, מכיוון שהצד המערבי גשום הרבה יותר בתקופה זו של המונסונים. לכן, בחרנו גם אנחנו לנפוש בדרום תאילנד באי סמוי.

האי סמוי התברך במזג אוויר נוח, כמעט לאורך כל השנה, וזאת בזכות מיקומו הגיאוגרפי. לכן הוא מושך אליו עשירים רבים, המתמקמים ברחבי האי בווילות מפוארות המשקיפות על נוף ההרים הירוקים והים הכחול. האי סמוי מושך אליו כמובן גם תיירים רבים, היכולים למצוא בו מגוון עצום של בתי מלון וריזורטים מפנקים.

Koh-Samui-Orly-Ofek-04
קוסמוי – אי של עשירים ותיירים

אל קוסמוי הגענו בטיסה ישירה של שעתיים מצ'אנג מאי, עם חברת התעופה בנגקוק אייר – היחידה שמפעילה טיסות ישירות מצפון תאילנד אל קוסמוי. הטיסה אמנם יקרה יחסית (כ- 500$ לאדם), אך על נוחות צריך לשלם… החלופה הזולה יותר היא טיסה עם עצירת ביניים בבנגקוק, או שילוב של טיסה עם שייט במעבורת, ועל כל אלה החלטנו לוותר.

התמורה למחיר הטיסה היתה מצוינת: לא רק בזכות זמן ההגעה הקצר ביותר מצ'אנג מאי לקוסמוי, אלא גם בזכות הטרקלין המפנק בשדה התעופה בצ'אנג מאי, בו נחנו והתכבדנו לפני ההמראה, השירות האדיב של צוות הדיילות והדייקנות של הטייס – כך שחוויית הטיסה שלנו היתה טובה מאד!

מראה האי קוסמוי מהאוויר בזמן הנחיתה היה מרומם נפש, ועורר בכולנו התרגשות לקראת ההגעה. גם שדה התעופה החמוד של קוסמוי היה התחלה טובה – הטרמינל בנוי כמו כפר נופש עם בקתות עץ מוקפות סחלבים פורחים, ובתוך הטרמינל קיבלה את פנינו תזמורת נוער מסורתית, שניגנה לכבודנו נעימות תאילנדיות. אמנם בחוץ החל לרדת גשם חזק, אך לפרק זמן לא ארוך, ובמהלך הימים הבאים למדנו שגשם זה יורד בקוסמוי בקביעות כל יום בצהריים, ודואג להשקות את הצמחייה באי, כדי שתמיד תהיה ירוקה ורעננה!

Koh-Samui-Orly-Ofek-03

Koh-Samui-Orly-Ofek-02
קבלת פנים מוסיקלית בשדה התעופה של קוסמוי

הריזורט המפנק שלנו בקוסמוי

בשדה התעופה כבר המתין לנו הנהג שהזמנתי מראש דרך הריזורט, ותוך נסיעה קצרה של עשר דקות אנחנו מגיעים אל גן העדן שלנו – Nora Beach Resort and Spa. הריזורט שבחרנו ממוקם צפונית למרכז הבילויים של קוסמוי, הצ'וואנג, והעדפנו מיקום זה כדי ליהנות מחוף ים שקט, הרחק מההמולה של המוני הנופשים בחוף הצ'וואנג. חסרונו של מיקום זה הוא בכך, שנאלצנו להתנייד במוניות בכדי להגיע אל המסעדות ומוקדי הבילוי בצ'וואנג, מרחק נסיעה של עשר דקות לכל כיוון. מאידך, המיקום היה נוח לטיול לא רק לכיוון הצ'וואנג, אלא גם לכיוון בופהוט וכפר הדייגים (עליהם אספר בהמשך), ולכן בסך הכל היינו מרוצים ממיקומו של הריזורט.

Koh-Samui-Orly-Ofek-14

מהריזורט עצמו – היינו מאד מרוצים! נורה ביץ' הוא ריזורט גדול, ממוקם בשיפוע קל על צלע ההר, וגולש כלפי מטה אל הים. החדרים בריזורט הם וילות עץ חמודות, עם חדר שינה גדול ומפואר (ל-2 או 3 איש), חדר אמבטיה גדול ומרפסת, וכל שתי וילות צמודות זו לזו עם אפשרות לדלת מקשרת ביניהן – אידיאלי למשפחות!

Koh-Samui-Orly-Ofek-05

Koh-Samui-Orly-Ofek-08

אנחנו בחרנו בוילות הסטנדרטיות, שהיו מפוארות ומפנקות דיין עבורנו, אך ניתן לבחור גם וילה עם בריכה פרטית צמודה, או וילה יוקרתית על קו החוף. הוילות טובלות בתוך צמחיה ירוקה עשירה, וביניהן גולשים שבילים היישר מטה אל הבריכה וחוף הים.

Koh-Samui-Orly-Ofek-10Koh-Samui-Orly-Ofek-09Koh-Samui-Orly-Ofek-12

מסעדת הריזורט, שבה אכלנו מדי יום את ארוחת הבוקר, נמצאת גם היא על חוף הים, ליד הבריכה. הבריכה ממוקמת ממש על חוף הים, שכולו חול זהוב ומים כחולים מדהימים. בקיצור, תגידו לי אתם, אם זה לא גן עדן עלי אדמות…

Koh-Samui-Orly-Ofek-11

מה עושים בקוסמוי?

בעיקר נחים ונרגעים…

אל תזלזלו – מדובר במשימה מאתגרת למשפחה פעלתנית שכמונו, או לפחות לאמא מתכננת הטיולים, שאוהבת לנצל כל רגע בטיול בחו"ל… ובכל זאת, כשתיכננו יחד כל המשפחה את הטיול לתאילנד, הבטחתי לכולם שהחלק של קוסמוי מיועד לנופש ומנוחה, השכמה מאוחרת בבוקר, שנ"צ או Wifi אחר הצהריים, והרבה שעות ים ובריכה!

Koh-Samui-Orly-Ofek-15

השתדלתי ככל יכולתי לקיים את הבטחתי, ואכן במהלך חופשתנו בת שבוע הימים (6 לילות) בריזורט בקוסמוי נהנינו שעות רבות מחופשת בטן-גב על החוף הקסום. הבת הבכורה הספורטיבית התעמלה בחדר הכושר של הריזורט, המתבגרת חובבת הים טיילה על החוף וצילמה תמונות נהדרות לאינסטוש, והמתבגר נהנה משילוב של משחקי בריכה יחד עם משחקים בסמרטפון, בזכות ה-Wifi המשובח בכל מתחמי הריזורט.

Koh-Samui-Orly-Ofek-13IMG_0188

ועדיין, לא ויתרנו לחלוטין על טיולים וביקור באתרים היפיפיים שבאי קוסמוי. הפולניה שבי לחשה לי באוזן שוב ושוב: "לא באנו לפה כדי לנוח!". לכן, יחד עם הנופש והסתלבט, שילבנו בקוסמוי גם שני ימי סיורים מאורגנים מדהימים, שעשו לנו את חוויית הנופש באי למושלמת. בנוסף, טיילנו באופן עצמאי גם לאיזור בופהוט בצפון האי, וכמובן – ל"עיר החטאים" בצ'וואנג!

Koh-Samui-Orly-Ofek-16
נופש ימי וסתלבט חלומי בקוסמוי

סיור מאורגן אל סודות קוסמוי

אחת החוויות המדהימות שהיו לנו בקוסמוי, זה סיור הג'יפים שלקחנו עם אלכס המדריך, הנקרא Secret Koh Samui. הגעתי אל הסיור בעקבות המלצות חמות בפייסבוק, ואכן כמו כל אלה שהמליצו לפנינו – גם אנחנו ממליצים בחום!

מדובר בסיור ג'יפים קבוצתי, של משפחות ישראליות, לג'ונגלים הירוקים בלב האי קוסמוי. את הסיור מארגנים אלכס ואולסיה, זוג צעיר מישראל, שהגיעו לפני 3 שנים לקוסמוי בטיול אחרי הצבא שלהם, התאהבו באי הקסום הזה ונשארו כאן. בתחילה אספו אותנו מהמלון באחד הג'יפים, יחד עם משפחה מקסימה נוספת שזכינו להכיר ולבלות יחד את היום, ונסענו אל נקודת המפגש בחווה לייצור שמן קוקוס, שם נפגשנו עם הג'יפים הנוספים בקבוצה. צפינו במלאכת פיצוח אגוזי קוקוס במומחיות עם כידון ברזל חד (אל תנסו זאת בבית!), וטעמנו חלב קוקוס טרי היישר מתוך הפרי.

משם יצאנו לדרך, לנסיעה חוויתית בג'יפים לתוך הג'ונגל הירוק של האי קוסמוי, כאשר שני נוסעים בכל ג'יפ יושבים על גג הג'יפ – חוויה מגניבה וכיפית ביותר!

Koh-Samui-Orly-Ofek-22

לאורך הדרך עצרנו בנקודות תצפית על הנוף המרהיב של חופי קוסמוי, וביקרנו במקדשים של קוסמוי בראש ההר. נקודת התצפית הגבוהה ביותר שהגענו אליה היתה הבודהה על ההר. השקפנו ממנה על הנוף, בעוד אלכס מספר לנו את סיפור חייו של בודהה, וכיצד נולדה האמונה בבודהיזם. ההסברים של אלכס היו מרתקים, בעברית כמובן, ואפילו המתבגרים התעניינו והקשיבו!

התחנה הבאה בסיור היתה מיוחדת במינה: בריכת שחיה מרעננת על פיסגת ההר, המשקיפה על כל הנוף הירוק מסביב. נהנינו מהטבילה במים הקרירים, וצילמנו אינספור תמונות לאלבום, מכל זווית אפשרית של הנוף הנפלא. במתחם הבריכה ישנה גם מסעדה צמחונית טעימה, בה אכלנו את ארוחת הצהריים שהוזמנה עבורנו במסגרת הסיור. בגן שמסביב לבריכה ולמסעדה ישנם פסלים רבים של דינוזאורים, שהלהיבו את דימיונם של הילדים הקטנים בקבוצה.

20180814_121027_HDR
בריכת אינסוף בפיסגת קוסמוי

היעד הבא בסיור היה מרכז תרבויות סיאם, מתחם קסום של מקדשים ופסלי בודהה, אשר מטרת הגעתנו אליו היתה – להתלבש בבגדי אצולה תאילנדיים ולהצטלם! כל משפחה עטתה מחלצות משי ססגוניות, תכשיטים נוצצים, כתרים ושרביטים, והצטלמה על רקע המקדשים. יופי של מזכרת לאלבום!

לקראת סוף הסיור, טבלנו במפלי נה מואנג השוצפים, וביקרנו במקדש האדום המקושט בפסלי חימר.

Koh-Samui-Orly-Ofek-29
מפלי נה מואנג
Koh-Samui-Orly-Ofek-30
מקדש החימר

סיור שנורקלינג לאיים קו טאן וקו מדסום

בעקבות הנאתנו הרבה מסיור הג'יפים עם אלכס, נרשמנו לסיור נוסף שמארגנים הזוג המקסים אלכס ואולסיה – והפעם סיור שנורקלינג! בחרתי בסיור הזה, כתחליף לסיור הפופולרי בקוסמוי של 42 האיים, כי כשחקרתי קצת את הנושא – הבנתי כמה ממוסחר סיור 42 האיים… מבזבזים בו המון זמן רק בשייט בים הפתוח עד לאיים, כשעה וחצי שייט לכל כיוון, ונותר בסופו של דבר מעט זמן לבילוי עצמו באיים. סיור השנורקלינג של אולסיה כולל שייט לכיוון אחר לגמרי, לאיים קו טאן וקו מדסום מדרום לקוסמוי, וזמן השייט עצמו הוא רק כרבע שעה! בנוסף, האיים הללו הרבה פחות צפופים והמוניים, הקבוצה שלנו היתה יחסית לא גדולה (כ-30 איש), ואולסיה מקסימה ודאגה לנו בצורה יוצאת מן הכלל!

Koh-Samui-Orly-Ofek-33
מפליגים לאיים קו טאן וקו מדסום

גם הפעם הסיור החל באיסוף שלנו מהמלון, ונסיעה לנקודת המפגש ברציף הסירות בדרום האי קוסמוי. משם יצאנו בשייט קצר אל האי קו טאן, המוקף שוניות אלמוגים, ועשינו שנורקלינג במים הצלולים בין הדגים. אולסיה הביאה לכולנו מסיכות שנורקלינג מיוחדות, הנקראות EasyBreath ומאפשרות אפילו להכניס איתן את כל הראש לתוך המים מבלי שייכנסו מים למסיכה – קל ובטוח גם לילדים!

Koh-Samui-Orly-Ofek-31
אולסיה המקסימה מדגימה את מסיכות השנירקול EasyBreath
Koh-Samui-Orly-Ofek-32
משנרקלים בקו טאן

המשכנו לאי הבא, קו מדסום, ובילינו בו בהנאה רבה כמה שעות שלווה ונחת. אכלנו ארוחת צהריים, שטנו בקייאקים, נחנו על החוף וכמובן – צילמנו בלי סוף!

Koh-Samui-Orly-Ofek-34Koh-Samui-Orly-Ofek-35Koh-Samui-Orly-Ofek-36

מקדשים וכפר הדייגים של בופהוט

ביום שישי אחר הצהריים שמנו פעמינו אל צפון האי קוסמוי, לכיוון חוף בופהוט – Bophut, אחד האיזורים הוותיקים באי. בימי שישי מתקיים בכפר הדייגים שבחוף בופהוט שוק אמנים ססגוני ושמח, המתחיל משעות אחר הצהריים ונמשך לשעות הערב.

Koh-Samui-Orly-Ofek-37

לפני הביקור בשוק, נסענו אל מקדש הלוטוס – Wat Plai Laem, בצפון האי קוסמוי. במתחם המקדש ישנו אגם מלאכותי גדול, בו שוחים שפמנונים ענקיים שמחכים בפה פעור לילדים שיאכילו אותם. על האגם וסביבו ממוקמים כמה מונומנטים צבעוניים ומרשימים ביותר, כמו הבודהה הנשית מרובת הידיים, והבודהה השמן הצוחק ומבסוט מהחיים. מקום מקסים לטיול של בין ערביים!

20180817_165502_HDR
מקדש Wat Plai Laem

בקירבת מקדש הלוטוס נמצא גם הבודהה המוזהב הענקי של קוסמוי – Big Buddha Phra Yai, אשר בו ניתן להבחין בבירור מהמטוס בשעת ההמראה או הנחיתה. לא הגענו אליו, כי הילדים כבר הטילו ווטו חזק על מקדשים ובודהות נוספים…

לכן, המשכנו אל שוק יום שישי בכפר הדייגים, ולשמחתנו הרבה השוק לא איכזב – והיה חוויה כיפית, ססגונית, טעימה (גלידה בגלילים!) ואפילו מזמינה לשופינג משתלם (בעיקר של ג'ינסים לנערות)!

קצהו של שוק כפר הדייגים מגיע אל חוף הים, אשר לאורכו שורה של מסעדות חביבות, הממוקמות ממש על החוף. טיילנו על קו המים, והתלבטנו באיזו מסעדה לאכול, עד שלבסוף בחרנו בזאת שנראתה לנו החביבה והמזמינה מכולן. מסתבר שבחרנו במפורסמת מכולן, הלא היא מסעדת "הפיל המאושר" – Happy Elephant, הידועה לא רק באוכל הטעים שלה, אלא גם באווירה הצעירה והתוססת, במוסיקה ובמסיבות הריקודים שמתקיימות בה בשעות הלילה. סעדנו ארוחת ערב שבת חגיגית מול השקיעה והים, ונהנינו מאד!

Koh-Samui-Orly-Ofek-42Koh-Samui-Orly-Ofek-43Koh-Samui-Orly-Ofek-44

"עיר החטאים" – הצ'וואנג

רחוב הצ'וואנג הוא מרכז הבילויים התוסס של קוסמוי, או כמו שאני כיניתי אותו – "עיר החטאים". למה? בגלל מועדוני הלילה והליידי בויז המפרסמים אותם, מועדוני האגרוף התאילנדי והטנדרים שמפרסמים אותם במוסיקה רועשת מסרטי "רוקי", מכוני העיסוי הרבים והעצומים, דוכני חלפני הכספים ושלל דוכני השמונצים והשרוואלים. כל זאת עם שלל אורות נוצצים, והמוני תיירים שמסתובבים בכפכפים ואווירת חופש.

בצ'וואנג ניתן למצוא גם מיגוון מסעדות ישראליות, עם שלטים ותפריטים בעברית ואוכל כמו בבית – ועבור ילדיי זאת היתה אחת ההנאות הגדולות, אחרי שבוע וחצי של אוכל תאילנדי. ברגע שגילו את נפלאות השניצל, פלאפל וג'חנון, ביקשו לחזור ולאכול מדי ערב במסעדה ישראלית בצ'וואנג. כך דגמנו וטעמנו במסעדות בזיליקום, ZeZe וצבר, יחד עם משפחות ישראליות רבות כמונו!

בצ'וואנג נמצא קניון Central Festival, שגם בו נהנינו להסתובב בערב. אמנם המחירים בחנויות לא היו אטרקטיביים דיים בשביל שופינג, אך המסעדות ודוכני האוכל בקניון היו חמודים מאד, ואותם כן דגמנו.

בערב האחרון שלנו בקוסמוי נהנינו אפילו מפסטיבל רוק מקומי, שהתקיים ברחבת אירועים גדולה מאחורי קניון Central Festival, ורקדנו יחד עם כל התאילנדים והתיירים!

Koh-Samui-Orly-Ofek-17

לסיום, הנופש בקוסמוי היה החלק הקסום והמהנה ביותר של חופשתנו בתאילנד, וכולנו הצטערנו כשהגיעה העת לעלות שוב על המטוס ולעזוב את גן העדן הזה.

ומה היעד הבא והאחרון שלנו בטיול? כמובן – בנגקוק! על כך אספר בפוסט הבא

4 Comments on “נופש קסום באי קוסמוי

1. אחלה בלוג , רק תיקון קטן
    קוסמוי הוא השלישי בגודלו אחרי קו צ'אנג ולא אחרי פוקט .

אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )