פאי בריבוע בצפון תאילנד

פאי (Pai) היא עיירה קטנה בצפון מחוז מה הונג סון בצפון תאילנד, סמוך לגבול עם מיאנמר (בורמה), במרחק נסיעה של כ-80 קילומטרים צפונית לצ'אנג מאי (מתוך ויקיפדיה). את הביקור באיזור פאי ניתן לשלב במסגרת ימי הטיול בצפון תאילנד, אם יש לכם מספיק ימים לשם כך. לאתרים באיזור פאי נדרש יום אחד, אולם הנסיעה לשם בכביש פתלתל בהרים וביערות הגשם אורכת כ-4 שעות לכל כיוון, ולכן בסך הכל נדרש להקצות לטיול אל פאי כיומיים מתוך פרק צפון תאילנד. בכיוון הלוך ניתן לשלב את הנסיעה עם אחת האטרקציות בצפון צ'אנג מאי, כמו שאנחנו עשינו: בבוקר עשינו את האומגות בצמרות העצים וראפטינג בנהר בצפון צ'אנג מאי, ואחרי ארוחת הצהריים המשכנו בנסיעה הפתלתלה אל פאי.

האם כדאי לנסוע לפאי?

אני לא לגמרי בטוחה שכדאי… בדיעבד, ייתכן שיכולנו לתכנן אחרת את הטיול בצפון תאילנד, לוותר על פאי ולבקר במקום זה באתרים אחרים שלא הספקנו באיזור צ'אנג מאי.

החיסרון העיקרי של הטיול לפאי הוא הנסיעה הארוכה, בכביש המפותל. מי שסובל מבחילות בנסיעה עלול להרגיש לא טוב בנסיעה המפותלת. הנוף ירוק ויפה, אך מתרגלים אליו אחרי שעה קלה, ועדיין נותרות עוד די הרבה שעות של נסיעה…

האתרים שביקרנו באיזור פאי היו יפים ונחמדים, אך לא מעבר לזה, ואני לא בטוחה שהם מצדיקים את הנסיעה הארוכה.

מאידך – המלון ששהינו בו בפאי היה מאד חמוד, ואהבנו אותו ממבט ראשון. ברגע שהגענו אליו, הילדים ממש התלהבו, ואפילו התאכזבו שאנחנו לא נשארים בו יותר מלילה אחד…

גם העיירה פאי עצמה, שטיילנו בה בערב, היתה קטנה ושלווה וחמודה מאד, ונהנינו להעביר בה את שעות הערב.

המלון החמוד שלנו בפאי

בפאי שהינו לילה אחד, במלון החדיש The Quarter Pai. זהו מלון בוטיק ובו סוויטות זוגיות ומשפחתיות, הבנויות כבקתות עץ בתוך ג'ונגל ירוק של צמחיה טרופית, וממוקמות סביב בריכת שחיה תכולה. הסוויטה המשפחתית שקיבלנו היתה מרווחת ומפנקת, והיה נחמד ללון לילה אחד כולנו באותה דירה (בכל שאר המלונות לאורך הטיול לנו בשני חדרים עם דלת מקשרת ביניהם). הבריכה היתה פעילה עד שעה מאוחרת בערב, ויכולנו לטבול בה להנאתנו ולהתרענן מהנסיעה הארוכה. גם ארוחת הבוקר במלון היתה טעימה, ואהבנו את מבחר הפירות הטרופיים.

שוק הלילה של פאי

בערב, לאחר השחייה הלילית בבריכה, יצאנו לטייל בשוק הלילה הקטן של פאי, ברחוב הראשי (והיחיד) של העיירה. לעומת ההמולה הגדולה של העיר הגדולה צ'אנג מאי, נהנינו מהפשטות של פאי, מהדוכנים הקטנים עם המזכרות והמטעמים השונים (לא טעמנו…).

את ארוחת הערב סעדנו במסעדה שהמליצה לנו עליה לינדה המדריכה ,Pai Jaidee Resturant,  ונהנינו מאוכל תאילנדי טרי וטעים ושייקים של פירות בטעמים אלוהיים!

קניון פאי – Pai Canyon

לינדה מדריכתנו הנאמנה הצליחה לתזמן את הנסיעה שלנו אחר הצהריים מצ'אנג מאי לפאי, כך שנגיע בשעת השקיעה לקניון פאי. חובבי הקניות שבינכם מתבקשים לא להתלהב – זהו אינו קניון של חנויות (shopping mall), אלא קניון במובן נקיק, אחיו הקטן התאילנדי של הגרנד קניון האמריקאי.

טיפוס קצר בשביל העולה אל פסגת הקניון הביא אותנו לנקודת תצפית מרשימה, ממנה יכולנו להשקיף על ההרים הגובלים עם מיאנמר (בורמה) ועל העמק בו ממוקמת העיירה פאי. מכאן ניתן להמשיך ולטייל בשביל הצר על שפת מצוק הקניון, אך לבעלי פחד גבהים כמוני מומלץ לא לאתגר את עצמם יתר על המידה, ולהסתפק בנקודת התצפית בתחילת הקניון…

קניון פאי נראה מקסים בצבעי השקיעה, אך הוא גם עמוס מאד במבקרים בשעה זו – כולם רוצים ליהנות מהשקיעה היפה, וההמולה מעיבה על ההנאה…

pai-orly-ofek-06
קניון פאי – Pai Canyon

תצפית פנורמית על פאי – Yun Lai Viewpoint

בבוקר בו טיילנו באיזור פאי, התחלנו את טיולנו בנקודת תצפית יפה המשקיפה על ההרים והכפרים באיזור פאי, ושמה Yun Lai. האוויר הצח והנוף הירוק בשעת הבוקר היו מרעננים ומרגיעים.

במרכז רחבת התצפית ניצב עץ גדול, ועליו תלויים תליונים בצורת לב, המביאים מזל למי שתלה אותם. קנינו גם אנחנו תליון שכזה, כתבנו על הלב האדום את שמות המשפחות שלנו, שלכולם אנו מאחלים מזל וברכה, ותלינו את התליון שלנו על עץ המזל.

pai-orly-ofek-11pai-orly-ofek-13pai-orly-ofek-12

הכפר הסיני – Santichon Village

הכפר הסיני הוא אתר תיירותי, הכולל בתי חימר ומבנים סיניים משוחזרים, ובהם חנויות קטנות, בתי תה ואטרקציות לכל המשפחה. המקום אמנם ממוסחר, אך מצליח לשמור על אותנטיות, והצבעוניות שלו בתוך הנוף הירוק מסביב תורם להנאה מהמקום.

בכפר הסיני התכבדנו בחליטות תה טבעיות, למדנו מלינדה על סגולותיהם הטובות של כל אחד מהצמחים בחליטות השונות, וגם רכשנו חליטות הביתה.

החוויה הכי מיוחדת שהיתה לנו בכפר הסיני היתה נדנדת הגלגל הענק לארבעה משתתפים, בו הסתובבנו כשתושבי הכפר מסובבים אותנו במו ידיהם.

pai-santichon-orly-ofek-15

pai-santichon-orly-ofek-14pai-santichon-orly-ofek-21pai-santichon-orly-ofek-20

מעיינות חמים – Sai Ngam hot spring

בתוך שמורת טבע בלב הג'ונגל הירוק, טבלנו במעיינות החמים Sai Ngam hot spring. בריכות המים החמימים והצלולים רדודות, עם מפלונים קטנים, והטבילה בהם נעימה מאד. האתר היה שליו ורגוע, מספר המבקרים בו יחד איתנו היה מועט, ויכולנו ליהנות משעה קלה של מנוחה והתרעננות במים הנעימים.

pai-orly-ofek-22pai-orly-ofek-23

מערות הנטיפים –  Lod Caves

אתר זה היה אמור להיות גולת הכותרת של הטיול באיזור פאי, אבל בדיעבד הוא היה מאכזב לטעמי…

מדובר בשמורה של שרשרת מערות נטיפים, מקושרות זו לזו, אשר בתוכן זורם נהר Lod. חלק מהסיור במערות הוא רגלי, בליוויית נשים מקומיות המאירות את הדרך באמצעות עששיות, מכיוון שאין כל תאורה המותקנת בתוך המערות, והן חשוכות לגמרי. ההליכה בתוך המערות החשוכות לא היתה נעימה, בלשון המעטה… העששיות לא סיפקו די אור כדי לראות היכן אנו דורכים, וההליכה עצמה היא על אדמה וסלעים ולא בשביל סלול ומוסדר, וחששתי כל הדרך למעוד או לעקם את הקרסול… גם הנטיפים שראינו במערה לא היו מרשימים במיוחד, וכבר ראינו יפים מהם (למשל בסלובקיה ובסלובניה).

חלקו השני של הסיור היה אמור להיות שייט על הנהר בתוך המערות, על רפסודות במבוק. ביום טיולינו, גובה פני המים בנהר היה גבוה מדי בכדי לשוט ברפסודות הבמבוק, וזאת בגלל הגשמים שירדו ביום שלפני כן. מנהלי השמורה היו למודי ניסיון מאירוע הנערים שנלכדו במערה בצ'אנג ראי, ולא הפעילו את שייט הבמבוק כשמפלס המים בנהר גבוה מדי. לומר את האמת – לא הצטערנו על כך, וגם אנו העדפנו לא לקחת סיכון מיותר…

ה"אור בקצה המערה" (תרתי משמע!) בביקורנו במערת הנטיפים היה חוויית האכלת הדגים בנהר בפתח המערה. הילדים קיבלו מלינדה שקית של אוכל לדגים, והאכילו בהנאה את השפמנונים הענקיים ששחו במים!

pai-lod-caves-orly-ofek-24pai-lod-caves-orly-ofek-25pai-lod-caves-orly-ofek-26pai-lod-caves-orly-ofek-27

תצפית נוספת על מחוז פאי

בסיום יום הטיול, בתחילת נסיעתנו חזרה לכיוון צ'אנג מאי, עצרנו בנקודת תצפית נוספת על הנוף. מהנוף הטבעי כבר שבענו בנקודה זו של היום, אבל דווקא הנוף האנושי שנתקלתי בו כאן סיקרן אותי יותר: היתה זו חבורת ילדות קטנות, לבושות בתלבושת מסורתית של אחד השבטים ההרריים, אשר ביקשו כסף מהתיירים בתמורה לתמונה שיצלמו אותן. תחילה נתתי להן כסף, וצילמתי אותן כשהן מדגמנות עבורי חיוכים מאוזן לאוזן. אחר כך עוד המשכתי להתבונן בהן מרחוק, כשהן משחקות במשחקי הילדות שלהן, משהו שנראה לי דומה קצת ל"חמש אבנים" שלנו.

pai-orly-ofek-30pai-orly-ofek-28

בזמן שאני הייתי עסוקה בצילומים, בני משפחתי ניסו לתפעל בעצמם נדנדת גלגל ענק שהיתה במקום, כמו זו שהתנדנדנו בה בבוקר בכפר הסיני.

pai-orly-ofek-29pai-orly-ofek-31

בנקודת תצפית זו נפרדנו מאיזור פאי ומחוז מה הונג סון, ונסענו חזרה אל העיר הגדולה צ'אנג מאי.

2 Comments on “פאי בריבוע בצפון תאילנד

1. פוסט נהדר. הצילומים משגעים. לא הייתי בתיאלנד אבל למרות הפתיחה שאומרת "לא בטוח שכדאי" נקרא מאד מפתה ללכת צעד צעד בעקבותייך. תודה

אהבתי

• תודה רבה ניני, אני שמחה שאהבת!
      חוות הדעת שלי היא כנה, וכמובן אני מנסה לשקף את הדברים בצורה אמיתית ככל האפשר…

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )