פילים, נזירים ושלל אטרקציות בצ'אנג מאי

צ'אנג מאי – Chiang Mai, בירת צפון תאילנד והעיר השניה בגודלה בתאילנד, הפתיעה אותי בגדול. ציפיתי להגיע ליישוב קטן, קצת כפרי, בסגנון של צ'אנג ראי שממנה התחלנו את הטיול. במקום זה קיבלה את פנינו עיר גדולה וסואנת המונה מיליון וחצי תושבים, ועוד המוני תיירים. הפתעה!

chiang-mai-orly-ofek-01
צ'אנג מאי העיר הגדולה בצפון תאילנד
chiang mai map
מפת צ'אנג מאי (מתוך האתר: http://www.sawasdeemap.com)

להזכירכם, הגענו אל צ'אנג מאי לפנות ערב, אחרי יום של נסיעה מצ'אנג ראי ומקדשיה. התמקמנו במלון שלנו במרכז העיר – Imperial Mae Ping Hotel, בשני חדרים צמודים עם דלת מקשרת ביניהם. זהו מלון 4 כוכבים במיקום מרכזי ונוח מאד, רק חמש דקות הליכה משוק הלילה ושלל המסעדות במרכז הבילויים של העיר, והוא שירת אותנו נאמנה ולשביעות רצוננו. החדרים היו נקיים ומרווחים, ארוחת הבוקר היתה עשירה וטעימה, ואפילו הספקנו ליהנות קצת מהבריכה של המלון.

chiang-mai-imperial-orly-ofek-05

השהות שלנו בצ'אנג מאי התפצלה לשני חלקים – 3 לילות ו-2 לילות – אשר ביניהם נסענו ללילה אחד לאיזור פאי (Pai), וכל זה כמובן במסגרת הטיול הפרטי בצפון תאילנד עם פוקי/לינדה. לאותה גיחה של לילה אחד בפאי, עמדה בפנינו האפשרות להשאיר חלק מהמזוודות שלנו באחסון במלון, אך מכיוון שממילא יצאנו לטיול עם מעט מזוודות (הן התמלאו רק בחלק האחרון מהקניות בבנגקוק) – ויתרנו על אופציית האחסון, ולקחנו איתנו את כל מטלטלינו גם לפאי.

צ'אנג מאי מציעה למשפחות מטיילות מיגוון עצום של אתרים ואטרקציות, וניתן לבלות בה בכיף לפחות חמישה ימים ואף יותר, מבלי להשתעמם. בעת תכנון המסלול עם פוקי, ויתרתי מראש על כמה אפשרויות, לטובת אחרות שכן עשינו. כשחזרנו מהטיול, גיליתי עוד כמה אטרקציות שלא ידעתי עליהן מראש, ובכיף היינו יכולים לבלות גם בהן, אם היה לנו די זמן. אבל כמו שאומרים – טיול מוצלח הוא כזה שנשאר אחריו טעם של עוד, ולכן אני חלילה לא מתלוננת או מצטערת…

אז מה כן עשינו וראינו באיזור צ'אנג מאי? בואו ותראו!

chiang-mai-orly-ofek-02
צ'אנג מאי בירת צפון תאילנד למרגלות הר דוי סוטפ

מנחת בוקר לנזירים

מרבית הנערים בתאילנד נשלחים ע"י הוריהם להיות נזירים, לתקופה מסויימת בילדותם ונעוריהם. יש בכך שלושה יתרונות גדולים: הנער מקבל חינוך טוב בבתי הספר של הנזירים, הוא מתרחק מפיתויים מחוץ לכותלי בית הספר, ומשפחתו זוכה לכבוד רב בזכות הבן הנזיר. רק חלק קטן מאותם נערים ממשיכים להיות נזירים גם בבגרותם, ורובם עוזבים את המנזר בסוף התיכון.

שיגרת הבוקר של הנערים הנזירים מתחילה ביציאה שלהם מהמקדשים אל רחבי העיר, החל מ-6:00 בבוקר, כדי לקבל מתושבי העיר מנחה – מצרכים לארוחת בוקר וצהריים. הנזירים אינם עובדים לפרנסתם, אלא עובדים אך ורק בעבודת הקודש במקדשים, ולכן את הארוחות שלהם הם מלקטים מתרומות מתושבי העיר. הנערים הצעירים הם אלה שנושאים בתפקיד של איסוף המנחות, אותן הם מביאים למקדש אל הנזירים המבוגרים, וביחד הם אוכלים ב-8:00 ארוחת בוקר. בתמורה למנחות שמקבלים הנזירים הנערים, הם מברכים את התושבים שהעניקו להם את המנחות, וכך כולם יוצאים נשכרים!

chiang-mai-monks-orly-ofek-07chiang-mai-monks-orly-ofek-08

בבוקר הראשון שלנו בצ'אנג מאי, השכמנו קום גם אנחנו, וכבר ב-6:30 אספה אותנו לינדה ונסענו אל הכניסה לעיר צ'אנג מאי, לשם יורדים הנזירים הנערים מהמקדשים שעל הר דוי סוטפ. קנינו מהמבשלות המקומיות צלחות עם מאכלים, שהוכנו על ידן כמנחות לנזירים, ועל פי כללי הטקס – הענקנו גם אנחנו את המנחות לנזירים, בתמורה לברכתם. טקס מעניין וחווייתי ביותר!

chiang-mai-monks-orly-ofek-03

מקדש דוי סוטפ – Wat Phra That Doi Suthep

פתגם תאי עתיק אומר: "אם הגעת לצ'אנג מאי אך לא ביקרת במקדש דוי סוטפ – כאילו לא היית בצ'אנג מאי". ואכן, זהו אחד מאתרי החובה באיזור. מקדש דוי סוטפ ממוקם על פסגתו של רכס ההר הנקרא באותו שם – דוי סוטפ, הר החולש על העיר צ'אנג מאי שפרוסה במישור תחתיו, וניתן לראות אותו מכל פינה בעיר. גם לכם הוא ודאי ייראה מוכר, מתוך משימת המדרגות והבודהות בתוכנית "המירוץ למיליון". ואכן, הטיפוס אל המקדש בשלוש מאות ומשהו המדרגות הוא משימה אתגרית, אשר לפי האמונה הבודהיסטית יביא לנירוואנה. אמנם צלחנו אותה – אך הגענו למעלה חסרי נשימה… חוץ מלינדה הזריזה, שטיפסה בדילוגים קלילים ללא שום בעיה, תוך כדי שהיא מעודדת אותי ומוודאת שהלקוחה שלה (כלומר אני) לא מתעלפת לה באמצע המדרגות…

מטיילים המתקשים בטיפוס מדרגות, יכולים לעלות מעלה במעלית שנמצאת במקום. לא ניסינו אותה, אך מסיפורי מטיילים קראתי שהיא צפופה ודחוסה, ועדיף לנסות להתאמץ בכל זאת ולעלות במדרגות.

chiang-mai-doi-suthep-orly-ofek-10
הדרך מעלה לנירוואנה במדרגות העולות למקדש דוי סוטפ

chiang-mai-doi-suthep-orly-ofek-11

בזכות השכמת הבוקר המוקדמת, לטובת הגשת המנחה לנזירים, הגענו לאחר מכן ישירות אל מקדש דוי סוטפ, בשעה מוקדמת – וטוב שכך, כי יותר מאוחר הוא נעשה עמוס ודחוק מאד בתיירים ומבקרים, והצפיפות מעיבה על הביקור במקום. מצד שני – בשעת הבוקר המוקדמת, הקיף ענן של ערפל את ההר והמקדש, ולכן התצפית על העיר היתה גרועה, ולא ראינו הרבה…

במקדש דוי סוטפ מיגוון עצום של פסלי בודהה מוזהבים בתנוחות שונות. לינדה לימדה אותנו, כי לכל יום בשבוע ישנו הבודהה בתנוחה המתאימה לו. קיימנו גם את אחד המנהגים הנהוגים במקדש דוי סוטפ – כתיבת משאלותינו על בד כתום כמו בגדי הנזירים.

chiang-mai-doi-suthep-orly-ofek-15chiang-mai-doi-suthep-orly-ofek-12chiang-mai-doi-suthep-orly-ofek-09

טיפול בפילים בחווה השיקומית פטרה

זאת היתה אחת החוויות בגדר Must מבחינתנו, ואני ממליצה לא לוותר עליה!

המפגש הבלתי אמצעי עם החיה העוצמתית והרגישה הזאת, באחת מהחוות השיקומיות בתאילנד, הוא אחד הזכרונות הטובים שלנו מהטיול. אני מדגישה את המושג "חווה שיקומית" – כלומר מקום בו מטפלים ומשקמים פילים, אותם הצליחו להציל מהתעללות בקרקסים ומופעי הפילים, אשר למרבה הצער הם עדיין נפוצים ברחבי תאילנד.

chiang-mai-patara-orly-ofek-16
מפגש ראשון עם פילפילון!

בחרנו בחוות פטרה – Patara Elephant Farm בעקבות המלצות של חברים. חוות פטרה היא חווה שיקומית, אשר מטרתה העיקרית הינה להציל פילים, להביאם אל החווה, לטפל, לרפא ולהבריא אותם מנזקי ההתאכזרות וההתעללות שעברו, ובהמשך – לאחר ששוקמו פיזית, לשקם אותם גם מבחינה נפשית ורגשית. הסבירו לנו בחווה, כי גם לאחר שפיל שהתעללו בו הבריא בגופו, עדיין נפשו נותרה מצולקת, ונדרש עוד זמן רב כדי לשקם אותו מפחדיו. זה מה שעושים המטפלים המסורים בחוות פטרה, וזאת הם גם מלמדים את המבקרים בחווה: איך להעניק לפילים טיפול מסור, חום ואהבה, כדי לסייע בשיקומם.

החלטנו להסתפק בחצי יום בלבד (ולא יום שלם). בפרק הזמן הזה, של 4-5 שעות, למדנו להיות מהוטים – מטפלים בפילים – כשכל אחד מאיתנו מטפל בפילה או בפיל האישיים שלו. התיידדנו עם הפילים ולמדנו לדבר איתם בשפתם, תוך כדי שהאכלנו אותם בבננות והברשנו את גבם מבוץ ואבק. לאחר מכן ירדנו איתם לנחל, טבלנו איתם במים והענקנו להם קירצוף יסודי, בעוד הם גומלים לנו במקלחת הגונה של מים מהחדק!

chiang-mai-patara-orly-ofek-17chiang-mai-patara-orly-ofek-22chiang-mai-patara-orly-ofek-18

לסיום, עלינו כל אחד מאיתנו על גב הפיל האישי שלו, ויצאנו לטיול ארוך בג'ונגל, במעלה ההר ובין העצים הצפופים. זו חוויה מדהימה לשבת על גבו החשוף והשעיר של הפיל, ולתת לו להוליך אותנו בקצב שלו בשיפועים התלולים, כמו אקרובט קל גוף ובעל קואורדינציה מעולה!

chiang-mai-patara-orly-ofek-19

טיול בטבע הירוק בפארק הלאומי דוי אינתנון

ההר ("דוי" בתאית) אינתנון הוא הגבוה ביותר בתאילנד, ופיסגתו מתנשאת לגובה 2565 מטר. ההר נקרא על שם המלך אינתנון, אשר קברו ממוקם בפיסגת ההר. הר אינתנון הינו פארק לאומי – Doi Inthanon National Park, שמורת טבע המשתרעת על פני שטח גדול של 480 קמ"ר, ובשטחה מיגוון אתרים יפים לביקור בלב הג'ונגל הירוק: מפלים שוצפי מים, בריכות טבעיות לטבילה, נקודות תצפית המשקיפות על נוף יפיפה, פגודות ומונומנטים, ומסלולי טיול בטבע בין העצים, המפלים ושדות האורז של שבטי הקארן המתגוררים בשטח השמורה.

chiang-mai-doi-inthanon-orly-ofek-23

לטיול בדוי אינתנון הקדשנו יום שלם. במהלכו עשינו טרק בטבע בלוויית מדריך מקומי משבט הקארן. קיבלנו ממנו מקלות הליכה עשויים קני במבוק, ויצאנו למסלול ההליכה של כ-3 שעות, בנתיב שירד דרך יערות הגשם אל המפלים, המשיך לאורך הנהר עד שדות האורז, ובסיומו הגיע אל כפר הקארן. בדרך לימד אותנו המדריך החביב כל מיני משחקים וטריקים מענפים ועלים שקטף מהעצים, לקח אותנו לשחות בבריכת מים סודית שרק אנחנו היינו בה, וכשהחל לרדת מבול – קטף עלה בננה גדול שהגן עליו מפני הגשם!

chiang-mai-doi-inthanon-orly-ofek-32
יצאנו לטייל עם תרמיל ומקל בשמורת דוי אינתנון
chiang-mai-doi-inthanon-orly-ofek-29
מגרש המשחקים של הטבע

chiang-mai-doi-inthanon-orly-ofek-24chiang-mai-doi-inthanon-orly-ofek-31chiang-mai-doi-inthanon-orly-ofek-33chiang-mai-doi-inthanon-orly-ofek-39chiang-mai-doi-inthanon-orly-ofek-34chiang-mai-doi-inthanon-orly-ofek-35

ביקרנו בשמורת דוי אינתנון בנקודות מקסימות נוספות, כמו מפל סיריטאן – Sirithan Waterfall, וגם במפל וואצ'יראטאן המרשים – Wachirathan Waterfall. את ארוחת הצהריים סעדנו במסעדה הגדולה בלב השמורה, הצמודה לשוק מקומי של פירות וירקות ולאתר קמפינג למטיילים.

chiang-mai-doi-inthanon-sirithan-orly-ofek-30
מפל סיריטאן – Sirithan Waterfall
chiang-mai-doi-inthanon-orly-ofek-38
מפל וואצ'יראטאן – Wachirathan Waterfall
chiang-mai-doi-inthanon-orly-ofek-37
קבר המלך אינתנון בפסגת ההר

הטיול בדוי אינתנון היה עבורנו חוויה נהדרת, ונתן לנו אפשרות לטעום את הטבע הירוק של יערות הגשם הטרופיים בתאילנד.

chiang-mai-doi-inthanon-orly-ofek-36

אומגות מעל צמרות העצים

אם עד עכשיו החוויות שלנו היו רגועות – הגיעה העת להעלות את רמת האדרנלין!

חוויית האומגות היתה הכיפית ביותר בעיניי, וגם זאת שהכי חששתי ממנה לפני הטיול, בשל פחד הגבהים שלי… בהמלצתה של פוקי, עשינו את אטרקציית האומגות של חברת Eagle Track Zipline, ואכן השירות והחוויה כולה היו מושלמים, מרגע הגעתנו לאתר ולאורך כל הפעילות. למשפחתנו הוצמדו שני מדריכים, אשר ליוו אותנו לאורך כל מסלול האומגות – בכל מקטע, המדריך הראשון התקדם לקצה המקטע, לקלוט אותנו שם, והמדרך השני נשאר איתנו ושילח אותנו לדרך, תוך כדי שהוא גם מצלם אותנו במצלמה שלי. עשינו את המסלול הארוך (Golden package) שכלל 35 מקטעי אומגות וגשרים, מעל צמרות העצים ומפלי המים בעמק, ועדיין הרגשנו שזה נגמר ממש מהר ונשארנו עם טעם של עוד!

chiang-mai-eagle-track-zipline-orly-ofek-43chiang-mai-eagle-track-zipline-orly-ofek-42chiang-mai-eagle-track-zipline-orly-ofek-41

ראפטינג בנהר

חוויה אתגרית נוספת שעשינו היתה ראפטינג בנהר Mae Teang. התחלנו את הראפטינג מהאתר Ban Kaeng Kud, שם העמיסו אותנו ואת סירות הגומי על טנדר, ונסענו לנקודת ההתחלה של הראפטינג במעלה הנהר. שטנו בסירת גומי עם מדריך מקומי, במים חומים ויחסית די שקטים, אך מדי פעם עברנו גם מפלונים שוצפים. בהשוואה לראפטינג שעשינו בעבר באוסטריה או סלובניה, הראפטינג בתאילנד היה רגוע מדי, אך עדיין נהנינו מהחוויה.

chiang-mai-rafting-orly-ofek-40

מפל מוק פה – Mok Fah Waterfall

אחד המפלים היפים בהם ניתן לבקר במחוז צ'אנג מאי הוא מפל מוק פה – Mok Fah Waterfall. כשמזג האוויר וזרימת המים במפל מאפשרים זאת, ניתן ליהנות מטבילה מרעננת במי המפל הצלולים. אנו ביקרנו באתר המפל לאחר שירד גשם כבד בצפון צ'אנג מאי, ומי הסחף מהגשמים הציפו את הנהר והמפלים והפכו אותם לבוציים ומסוכנים לטבילה, מחשש של אבנים שנסחפו במים ועלולים לפצוע את מי שיטבול בהם. לכן הסתפקנו בביקור קצר וצילום תמונות של המפלים הבוציים, או כמו שלינדה כינתה אותם – "מפלי השוקולד".

chiang-mai-mok-fah-orly-ofek-46

סדנת בישול תאילנדי

אחת החוויות הכי מיוחדות שלנו בטיול לתאילנד היתה סדנת הבישול, בה השתתפנו כל המשפחה יחד, ולמדנו להכין בעצמנו את המאכלים האסיאתיים האהובים עלינו.

בצ'אנג מאי ישנם בתי ספר רבים לבישול, ובהמלצת פוקי בחרנו ב-Asia Scenic המומלץ, בעיר העתיקה של צ'אנג מאי. נרשמנו לסדנת בוקר של חצי יום, כלומר ארבע שעות, מ-9:00 עד 13:00. ניתן גם להירשם לסדנת חצי יום אחר הצהריים, או לסדנה של יום שלם, כלומר שש שעות.

הסדנה התקיימה בקבוצה קטנה של 10 משתתפים מכל העולם, והמדריכה השפית שלנו היתה מקצועית ונעימה מאד, והסבירה הכל באנגלית רהוטה.

תחילה יצאנו לסיור רגלי בשוק המקומי ובגן הירק האורגני של בית הספר לבישול, וערכנו היכרות ראשונה עם מיגוון הירקות, הפירות, התבלינים והרטבים האסיאתיים הנמכרים בשוק, שבהם נעשה שימוש בזמן הבישול. לאחר מכן עשינו בחירה קבוצתית, מתוך התפריט המלא של ארוחה תאילנדית, של ארבע הקטגוריות של מנות שאנו רוצים ללמוד לבשל. לפי הקטגוריות שבחרה הקבוצה, בונה המדריכה את הסדנה, כאשר בכל קטגוריה קיימות מספר אפשרויות של מנות לבחירה – וכל משתתף יכול לבחור לעצמו את המנה שהוא רוצה לבשל ולאכול.

chiang-mai-asia-scenic-orly-ofek-51chiang-mai-asia-scenic-orly-ofek-52chiang-mai-asia-scenic-orly-ofek-53chiang-mai-asia-scenic-orly-ofek-54

כל משתתף קיבל עמדת בישול אישית לחיתוך והכנת המרכיבים, וגם עמדת ווק אישית על הכיריים, לטיגון והקפצת המרכיבים ובישול המנות. כעת ניגשנו יחד למלאכה, מנה אחר מנה: קלפנו, חתכנו, כתשנו, הקפצנו בווק, תיבלנו, צילחתנו – ואחרי שהשלמנו להכין כל מנה, הסבנו יחד לשולחן ואכלנו. היה מהנה מאד וטעים מאד!

מוזיאון התלת מימד – Art In Paradise

חוויה כיפית ומומלצת לילדים ומתבגרים חובבי סלפי היא מוזיאון התלת מימד של צ'אנג מאי – Art In Paradise. הקונספט של מוזיאון זה, כמו אלה הדומים לו ברחבי העולם, הינו סיור באולמות בהם ישנם ציורי קיר גדולים וססגוניים, תוך כדי צילום תמונות משעשעות של הילדים (וגם של ההורים) על תוך השתלבות ברקע של הציורים. במוזיאון של צ'אנג מאי נושא הציורים הוא יצירות אמנות מפורסמות מרחבי העולם. הצטלמנו עם המונה ליזה, החמניות של ואן גוך, הפרסקאות של מיכלאנג'לו ועוד יצירות מפורסמות.

chiang-mai-art-in-paradise-orly-ofek-62chiang-mai-art-in-paradise-orly-ofek-63chiang-mai-art-in-paradise-orly-ofek-64

לפני הביקור במוזיאון, מומלץ להוריד מראש אל הניידים את האפליקציה שלהם, וכשתפעילו אותה מול ציורים מסוימים במוזיאון – יתעוררו הציורים לחיים ויקפצו עליכם מתוך מסך הסמארטפון…

כפרי האומנים

כפרי האומנים בצ'אנג מאי אמנם ממוסחרים למדי, אך עדיין הביקור בהם מעניין ומרשים מאד. זהו מתחם גדול בו ניתן לצפות באומנים המייצרים בעבודת יד את מטריות הבמבוק המסורתיות, ומציירים עליהן ציורים יפיפיים של פרחים, פרפרים ודרקונים. במקום ישנה חנות מזכרות גדולה, אשר ניתן לקנות בה חפצי אומנות, או חולצות טריקו ופריטים נוספים אשר עליהם יציירו לכם האומנים ציור אישי לפי בחירתכם. תוכלו כמובן גם לבקש ציור על פריט שהבאתם עימכם, כמו כיסוי טלפון נייד או תיק – בתוך דקות ספורות הם יהפכו ליצירת אומנות מיוחדת במינה!

chiang-mai-orly-ofek-65chiang-mai-orly-ofek-66chiang-mai-orly-ofek-67

בהמשך, ניתן לבקר גם במפעל ייצור המשי, בו תוכלו לחזות בכל תהליך גידול פרפרי המשי, טוויית חוטי המשי מהגלמים, ואריגת בדי משי עדינים ויקרים.

ביקורנו בכפרי האומנים ערך כשעה, ויצאנו ממנו עם שלל מזכרות צבעוניות.

chiang-mai-orly-ofek-68
בדי משי יקרי ערך

ספארי לילה – Chiang Mai Night Safari

האתר הבא מתאים למשפחות עם ילדים צעירים, ועבורנו הוא היה קצת מיותר – אבל פוקי הציעה אותו ו"זרמתי" עם הצעתה.

Chiang Mai Night Safari הוא מתחם בסגנון גן חיות, הכולל מופעים וסיורי ספארי בקרוניות. בהשוואה לפארקים שכאלה, בהם ביקרנו באירופה, הספארי של צ'אנג מאי קצת עלוב ומיושן, אך עבור ילדים קטנים הסיור בין החיות יכול להיות חוויתי. בקיצור – אתר נחמד, אך לא מעבר לזה.

chiang-mai-night-safari-orly-ofek-70
ספארי לילה צ'אנג מאי

שוק הלילה של צ'אנג מאי

המלון שלנו בצ'אנג מאי היה מרכזי, וממוקם במרחק של חמש דקות הליכה אל שוק הלילה הסואן – Chiang Mai Night Bazaar. מדי ערב יצאנו לטייל ולהסתובב בשוק הלילה, בין הרוכלים ושלל הדוכנים, ואכלנו ארוחת ערב באחת המסעדות הרבות שבאיזור.

בהשוואה לשוק הלילה הצנוע של צ'אנג ראי, אחיו הגדול בצ'אנג מאי הוא רעשני וצפוף, ולפעמים אפילו סואן מדי ומאיים. ועדיין, נמשכנו אליו כמו פרפרים אל האור, וחזרנו תמיד עמוסים במזכרות, תיקים ושרוואלים עם הדפסי פילים…

המסעדה שאהבנו יותר מכל בשוק הלילה היתה… Hard Rock Cafe ! הילדים לא הכירו אותה עד כה, ואהבו מאד את המופעים, האווירה המדליקה והאוכל האמריקאי המוכר והטעים.

באיזור שוק הלילה ישנם גם מכוני עיסוי תאילנדיים רבים, בהם ניתן לבחור במסאג' רגליים מפנק או כל סוג אחר שתחפצו. בנותיי ואני לא ויתרנו על התענוג, ומדי ערב אחרי הארוחה והבילוי בשוק – סיימנו את היום בעיסוי מרגיע לפני השינה…

chiang-mai-night-bazaar-orly-ofek-47
שוק הלילה בצ'אנג מאי

chiang-mai-night-bazaar-orly-ofek-48

שוק יום ראשון בעיר העתיקה

בסופי השבוע, ביום ראשון בערב, פועל בצ'אנג מאי שוק גדול של עבודות יצירה ומלאכות יד – הידוע בכינויו שוק יום ראשון – Sunday Walking Street Chiang Mai. השוק ממוקם ברחוב הראשי של העיר העתיקה, אשר נסגר לתנועת כלי רכב והופך למדרחוב ארוך ועמוס בדוכנים ומבקרים. כשהגענו אל השוק ביום ראשון בערב, הצפיפות בו היתה רבה וקשה מנשוא. הלכנו בשוק מקצה אחד למשנהו, אך מרוב צפיפות ממש לא נהנינו… מצד שני, הספקתי להתרשם כי אכן נמכרו בו פריטים מיוחדים, ולכן אני ממליצה לנסות ולהגיע לשוק בשעה מוקדמת, כך שתוכלו ליהנות ממנו לפני שעות הצפיפות והדוחק.

chiang-mai-orly-ofek-69

שיטוט רגלי בעיר העתיקה

בניגוד לחוויה הצפופה ופחות נעימה של שוק סוף השבוע בעיר העתיקה, דווקא היתה לנו חוויה נעימה באחד מימי החול, בהם שוטטנו ברגל בין המקדשים הרבים בעיר העתיקה. שטח העיר העתיקה אינו גדול, והיא מוקפת חומה ותעלת מים. ברחבי העיר העתיקה פרוסים מקדשים רבים, ונחמד מאד לטייל ביניהם, לראות את הנזירים הנערים בשעת לימודים, לעצור לנוח באחד מבתי הקפה החמודים, או להיכנס אל חנויות הבוטיק הקטנות. בסימטאות העיר העתיקה נתקלתי גם בגרפיטי ואומנות רחוב, והאווירה כולה תוססת ומגניבה!

chiang-mai-orly-ofek-27chiang-mai-orly-ofek-25chiang-mai-orly-ofek-28chiang-mai-orly-ofek-49chiang-mai-orly-ofek-50

לסיכום, צ'אנג מאי היא עיר גדולה ושוקקת חיים, לפעמים גם פקוקה ועמוסה במבקרים ובמקומיים, ותוכלו למצוא בה מכל וכל – וליהנות בגדול!

ומה הלאה? מצ'אנג מאי יצאנו ליומיים של טיול לכיוון צפון-מערב, אל פאי הירוקה והשלווה, ולאחר מכן המשכנו לנופש קסום באי קוסמוי… הצטרפו אלינו!

chiang-mai-art-in-paradise-orly-ofek-59

2 Comments on “פילים, נזירים ושלל אטרקציות בצ'אנג מאי

1. אורלי, טיול מאוד מגוון, חווייתי ומתוכנו היטב היה לכם. והכל ירוק כל כך ומלא במים. מקסים.

אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )