אוי אמסטרדם, ווי מאדאם נו מאדאם

היום נוסעים לאמסטרדם – ליום עמוס וגדוש בחוויות ובאנרגיות טובות שהישרתה עלינו העיר הנפלאה והתוססת הזו!

הקדשנו לאמסטרדם רק יום אחד בטיולנו. להזכירכם, פרק הולנד שלנו היה טעימה קטנה מכל מה שיש לארץ המקסימה הזאת להציע, ובתוכו בחרנו להקדיש לאמסטרדם יום אחד – אבל הצלחנו לדחוס לתוכו המון המון דברים טובים ומלהיבים, שכולנו אוהבים, ונשארנו עם טעם של עוד לפעם הבאה…

הנה הוא לפניכם, היום המהנה שלנו באמסטרדם, מהבוקר עד הערב. כולכם מוזמנים להצטרף, ומובטחת לכם הנאה רבה – רק קחו בחשבון, שאולי גם לכם (כמו לנו) יתקצרו הרגליים בכמה סנטימטרים מרוב הליכה…

9:45 – מגיעים לחניון בקירבת התחנה המרכזית באמסטרדם

יצאנו לדרך מכפר הנופש שלנו ב-8:00, וגמענו במהירות את 110 הקילומטרים בדרכנו לאמסטרדם. היעד שלנו הוא החניון הגדול בכניסה לעיר, בקירבת התחנה המרכזית – Parking Centrum Oosterdok. בחרתי לחנות בחניון זה, כדי לקצר ככל האפשר את זמני ההגעה אל מרכז העיר בתחילת היום, והחזרה אל הרכב בסוף היום (לעומת חניוני Park & Ride באמסטרדם, שהינם זולים יותר, אך הנסיעה מהם אל מרכז העיר בתחבורה הציבורית גוזלת זמן יקר של טיול בעיר).

טיפים קטנים ומועילים לחניון Centrum Oosterdok:

• מומלץ להגיע אל החניון לפני השעה 10:00, כי אז הוא מתמלא.
  • בכניסה לחניון יש לפנות ימינה ולנסוע כמעט עד הסוף, עד שורה S – שהיא השורה הקרובה ביותר ליציאה להולכי רגל לכיוון התחנה המרכזית – Exit C.
  • מחיר החניה ליום שלם הוא 20 יורו ביולי-אוגוסט (15 יורו בשאר חודשי השנה).
  • מרחק ההליכה אל התחנה המרכזית והחשמליות היוצאות ממנה הוא רק 5 דקות.
  • ביציאה מהחניון אל הרחוב תגיעו אל שורת בתי קפה ומסעדות, שם תוכלו למשל להתרענן מהנסיעה עם כוס קפה ומאפה בסטארבקס, ולצאת לכבוש את אמסטרדם!
20170823_095036_HDR
מחניון Centrum Oosterdok לכיוון התחנה המרכזית
גם לאופניים יש חניה ליד התחנה המרכזית

10:30 – שוק הפרחים הצף

עלינו על חשמלית בתחנה המרכזית, ונסענו איתה עד שוק הפרחים הצף – Bloemenmarkt. זהו שוק פרחים ומזכרות הולנדיות ססגוני ומומלץ ביותר, וכיף להסתובב בו.

ליד שוק הפרחים התפעלנו מהעוגות בחלונות הראווה של קונדיטוריות, וגם טעמנו את הפופרטיס – מיני-פנקייקס הולנדיים בסירופ מייפל. יאממי!

11:15 – העוגיות הכי טעימות באמסטרדם

הגיעה העת לטעום את עוגיות השוקולד המפורסמות והכי טעימות באמסטרדם, בחנות העוגיות הקטנה  Van Stapele Koekmakerij. מדובר בעוגיות נימוחות, שבתוכן מתחבאת קוביית שוקולד לבן, והטעם – גן עדן!

11:30 – תעלות המים של אמסטרדם

מתודלקים באנרגיות חדשות בזכות העוגיות המתוקות, אנחנו מטיילים לאורך תעלות המים והגשרים שמעליהן, ומתחילים לקלוט את הקצב המדליק של העיר התוססת והיפה הזאת. הרחובות שוקקים באנשים, תיירים המטיילים ברגל ורוכבי אופניים בהמוניהם, ואנו מתלהבים ומשתלבים בשמחה!

והנה חידה עבורכם (שהמציא הבן שלי): מה אומר התמרור הבא?

20170823_112825_HDR
תשובה: הכניסה אסורה לספינרים!
אמסטרדם זה Fun Fun Fun !!!

11:45 –  בית אנה פרנק

הזמנתי מראש באינטרנט כרטיסים לבית אנה פרנק, לכניסה בחלון הזמן שבין 11:45 ל-12:00. בהגיענו למקום, התייצבנו בתור של המבקרים שהזמינו כרטיסים מראש, ומעט נבהלנו מכך שהתור ארוך… אך במהרה ראינו שאין סיבה לחשוש. הדלתות נפתחות לכניסה בזמן, ומהר מאד כולם נכנסים פנימה.

הביקור בבית אנה פרנק עוצמתי מאד ומומלץ מאד, ועל כך יעידו במיוחד ילדיי. הסיור הוא עצמאי, עם מדריך קולי (Audio Guide) בשפה העברית, ומספר בצורה מרתקת את סיפורה של אנה פרנק ומשפחתה, תולדותיהם לפני המלחמה, הגעתם למקום המסתור בבית זה, וקורותיהם בשנים בהן הסתתרו במחבוא. ההסברים ליוו אותנו מחדר אל חדר, עד שהגענו אל ארון הקלסרים ודלת הסתרים שמאחוריו, ונכנסנו אל דירת המסתור.

בסיום הסיור מגיעים אל תצוגה של אישים מפורסמים מכל העולם, המספרים כיצד השפיע עליהם סיפורה של אנה פרנק, וגם המבקרים מוזמנים לרשום את התרשמותם מהביקור.

אני מצטטת את הדברים שרשמה בתי הצעירה בספר המבקרים, המעידים על הרושם העמוק שהותיר עליה הביקור:  "מאד התעניינתי בסיור על אנה פרנק, ולדעתי כל בן אדם בעולם צריך לבוא לפה – לא משנה מה הדת שלו. לא נשכח ולא נסלח!"

13:30 –  כיכר דאם ומדרחוב הקניות Kalverstraat

ממשיכים לטייל. מבית אנה פרנק הלכנו אל כיכר דאם – הכיכר המרכזית והגדולה, תוססת והומה באנשים, יונים, כרכרות עם סוסים ופסלי אדם. מצלמים ומצטלמים, וממשיכים אל מדרחוב הקניות של אמסטרדם – Kalverstraat. חרשנו את החנויות, מתלהבים מדי פעם מחנות מגניבה כזו או אחרת, כמו חנות הסבונים הצבעונית Lush או חנות הטחינה והחלבה Sumsum.

כשהיינו רעבים, עצרנו להפסקת צהריים באחת ממסעדות הפנקייקים שבאיזור המדרחוב, והתפנקנו לנו על פנקייקים טעימים!

15:30 – I Amsterdam

בשלב זה של היום, נקלענו למשבר משפחתי קטן: הבת הגדולה רצתה שנלך לשוק אלברט קאופ, אשר עומד להיסגר בשעה 17:00. לעומתה, אחותה הצעירה הודיעה לנו, שהיא חייבת להצטלם ליד השלט הגדול "I Amsterdam", עכשיו ומייד ויפה שעה אחת קודם – אחרת מבחינתה כאילו לא היתה באמסטרדם… שמנו פעמינו בצעדים מהירים, ברגל כמובן, והלכנו עד המבנה המפואר של מוזיאון רייקסמוזיאום, אשר בפארק הגדול שמאחוריו ניצב פאר היצירה – השלט המצולם והמפורסם "I Amsterdam". הבת הצעירה לא ידעה את נפשה מרוב אושר, והצטלמה על כל אחת מהאותיות בנפרד, יחד עם עוד אלפי עלמות חן שהצטלמו לידה…

20170823_153521_HDR
חזית מוזיאון רייקסמוזיאום
20170823_155428
מאחורי המוזיאון – השלט הנכסף!

16:15 – שוק אלברט קאופ

אחרי שהגשמנו את משאלתה של הבת הצעירה, נדרשנו להגשים את זו של אחותה הגדולה, ומיהרנו אל שוק אלברט קאופ – Albert Cuypmarkt, להספיק לטייל בו מעט לפני שייסגר בשעה 17:00. אנחנו חובבים שווקים, וגם שוק גדול זה הינו חביב למדיי, אך בשלב זה של היום העייפות החלה לתת את אותותיה, והרגליים כבר התקצרו בכמה סנטימטרים מרוב הליכה… לכן, התמקמנו כל המשפחה לנוח על ספסל באמצע השוק, בזמן שהבת הגדולה חרשה את השוק מקצה לקצה, עד שחזרה אלינו.

17:30 – מוזיאון "Ripley's Believe It or Not"

משוק אלברט קאופ נסענו בחשמלית בחזרה לכיכר דאם, אל האטרקציה האחרונה המתוכננת לנו להיום: הסניף החדש באמסטרדם של מוזיאון "ריפלי תאמינו או לא" – Ripley's Believe It or Not. סניף זה, שנפתח בשנת 2016, הוא חדיש ומודרני, וכולל חמש קומות של פריטים מדהימים ומיצגים אינטראקטיביים של הדברים המוזרים ביותר בעולם!

אחרי שמסיירים בין כל הקומות, בין שלל המוצגים המשעשעים ומדהימים, מגיעים לקומה העליונה, שם נמצא קולנוע עם סרט 5D שהילדים בחרו לראות, וגם קפיטריה נחמדה המשקיפה על כיכר דאם, שבה ההורים בחרו לנוח…

20:00 – בחזרה לחניון

לסיום היום, טיילנו מכיכר דאם ברגל חזרה לכיוון התחנה המרכזית. הרחובות שעברנו בהם קרובים לרובע החלונות האדומים, וחלפנו על פני חנויות שהעלו סומק בפניהם של הילדים… בינתיים התחלנו להרגיש ברחובות איך האווירה מתחלפת, לקראת שעת בילויי הערב, והקצב של העיר הופך להיות תוסס ושמח אפילו עוד יותר – אבל לנו כבר נגמרו המצברים להיום…

חזרנו אל רכבנו בחניון, ונפרדנו מאמסטרדם בנסיעה חזרה אל כפר הנופש שלנו, כשמילות השיר של להקת נוער שוליים מתנגנות בראשנו:

"אוי אמסטרדם
ווי מאדאם
נו מאדאם
קסם זר בן אדם
בוא אלי בוא הביתה…"

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )