טעימה קטנה ונעימה מהולנד

"איך עדיין לא נסעתם לטיול משפחתי בהולנד?"

את השאלה הזאת שמעתי לעתים קרובות, ותשובה לי אין…

אכן, הספקנו כבר לצבור קילומטרז' נאה ומכובד של טיולים משפחתיים באירופה, ודווקא בהולנד – אשר משפחות רבות בוחרות אותה כאחד היעדים הראשונים לטיול עם ילדים – דווקא אליה עוד לא הגענו. אולי בגלל שמשכו אותנו עד כה הרבה יותר יעדים עם נוף אלפיני הררי ועם אגמים כחולים בין יערות ירוקים ופסגות צחורות משלג… ואולי בגלל שאני בעצמי ביקרתי בעבר מספר פעמים בהולנד, בהזדמנויות שונות, ולכן לא בער לי לחזור אליה שוב.

כך או כך – הפעם הגיעה גם תורה של הולנד, לטעימה קטנה וסמלית בתוך טיולנו, פרק קצר של ארבעה ימים בדרך בין המבורג לדיסלדורף (משם חזרנו לישראל) – ואיזה פרק מהנה זה היה!

מוכנים לטעום איתנו טעימה קטנה ונעימה מהולנד? הנה היא במיוחד לכבודכם – בתיאבון!

שוטי שוטי סירתי לחיטהורן היפיפיה

כשרקמתי את חלום הפרק ההולנדי בטיולנו, היתה בו סירה מלחשת על פני תעלות המים, בינות לבתים מטופחים עם גינות פורחות. בכזה בית רציתי לגור, אפילו רק לכמה ימים – וכזה בית נופש מצאתי לנו!

בית הנופש שלנו היה בכפר נופש ששמו Waterpark Belterwiede, הממוקם על המים במרחק 5 ק"מ מחיטהורן. זהו כפר נופש בסגנון אחר מאשר הכפרים של Center Parcs או Landal, אין בו מתקנים כמו פארק מים או מתקני משחק לילדים, אלא רק בתי נופש הממוקמים על שפת המים. לכל בית יש מזח קטן משלו, וניתן לשכור יחד עם הבית סירה חשמלית צמודה, או להביא את הסירה הפרטית מהבית (אם אתם הולנדים ויש לכם סירה משלכם…).

בכפר הנופש יש בתים בגדלים שונים, לפי כמות הנפשות, בעיצובים קצת שונים זה מזה ועם הבדלים קלים באיבזור (למשל, עם/בלי מכונת כביסה ומייבש). באתר האינטרנט שלהם ניתן למצוא מידע מפורט ותמונות של כל בית, ולבחור את הבית המתאים לכם בדיוק לפי צרכיכם – וכך בחרתי לנו את בית החלומות שלנו, עם סירה חשמלית צמודה למזח שלנו!

כמה מענג היה להתחיל את הבוקר בשלווה מול המים, להאכיל את הברווזים בפירורים שנשארו מארוחת הבוקר הטעימה שערכנו לנו במטבח המאובזר, וליהנות מהשקט והאוויר הצח!

סירתנו הקטנה שימשה אותנו נאמנה לשייט בתעלות, היישר מבית הנופש שלנו אל חיטהורן – Giethoorn, העיירה הציורית המפורסמת שהתברכה בתעלות מים, גשרוני עץ, צמחייה עשירה ועופות מים רבים.

בילינו חצי יום בשייט מכפר הנופש אל חיטהורן היפה, ונהנינו מאד מהשייט הרגוע. כפר הנופש ממוקם בלב איזור המוגדר כשמורת טבע, ובו מסלולי שייט שונים באגמון ובתעלות הנכנסות אל תוך הכפרים. לאחר שיצאנו מתחום כפר הנופש, שטנו תחילה באיזור טבעי ולא מיושב, ומסביבנו בעלי חיים וצמחייה טבעית ירוקה.

הבת הבכורה התגלתה כסקיפרית מצטיינת, ולעומתה אמא התגלתה ככשלון גמור…

כשהגענו אל חיטהורן עצמה – העיניים לא שבעו מהיופי שמסביב, והמצלמה של אמא לא הפסיקה לתקתק…

20170822_11041420170822_113346_HDRIMG_5402IMG_5382IMG_5442IMG_5416IMG_5446

בסיום השייט בתעלות חיטהורן יצאנו שוב אל המים הפתוחים באגם ליד חיטהורן, וממנו בחזרה אל כפר הנופש שלנו.

20170822_121511_HDRIMG_5484

כפר הדייגים ופארק המים ב-Urk

העיירה Urk, במרחק 40 ק"מ מכפר הנופש שלנו, היא כפר דייגים עתיק, עם מרינה וטיילת קטנה מול הים. טיילנו בה שעה קלה, ואכלנו באחת המסעדות שבסימטאות הקטנות.

Urk
כפר הדייגים Urk (התמונה מהאתר: https://www.holland.com)

משם נסענו לפארק המים המקורה והחביב של Urk, ששמו Zwembad 't Bun, ובו שתי מגלשות מים ובריכת זרמים. בילינו שם אחר צהריים מהנה, עד הערב.

המוזיאון הפתוח של הים הדרומי באנקהויזן

בהולנד ישנם מספר אתרים בסגנון מוזיאון פתוח (Open Air Museum), שבהם ניתן לחזור אל העבר ולחוות את החיים בהולנד כפי שהיו לפני שנים רבות. אנחנו בחרנו לטייל אל אתר אחד כזה, הנמצא באנקהויזן (Enkhuizen): המוזיאון הפתוח של הים הדרומי – Zuiderzeemuseum. זהו כפר דייגים עתיק משוחזר, שמדגים את אורח החיים הכפרי בהולנד של פעם, באיזור הים הדרומי.

ההגעה אל הכפר היא חוויה בפני עצמה: חניון המבקרים נמצא בכניסה לאנקהויזן, שם נמצא מרכז מבקרים קטן ובו קונים את הכרטיסים לביקור במוזיאון הפתוח. משם שטים במעבורת אל הכפר עצמו, וכשמגיעים אל הכפר – הכיף הגדול מתחיל!

הילדים יכולים להתנסות במבחר גדול של הפעלות, כמו שייט בסירות משוטים, משחק בחבל ומשחקי חצר נוספים כמו ילדים הולנדיים, וגם ציור וקישוט קבקבי עץ.

20170824_111831_HDR

טיילנו במוזיאון הפתוח יום שלם, עברנו בין הבתים השונים אשר השתמרו מהעבר, והתרשמנו מבעלי מלאכה בלבוש מסורתי שהדגימו לנו את מלאכתם.

התפעלתי במיוחד מבית המרקחת, המקושט בפסל של ראש איש המוציא לשון (כאילו עשה "אהה" מול הרופא, שיבדוק את גרונו). התברר לי, כי בעבר היו פסלים כאלה מוצבים בכניסה לבתי המרקחת, וכך גם אנשים שאינם יודעים קרוא וכתוב יכלו לזהות שכאן נמצא הרוקח או הרופא. בתוך בית המרקחת במוזיאון הפתוח הוצגה תערוכה מפוארת של פסלי ראש מוציאים לשון, והתלהבתי מהם ביותר!

20170824_125230_HDR

נהנינו גם לטעום הרינג מעושן, להאכיל ברווזים, ולצלם את הילדים ההולנדיים שלי אל מול נוף טחנת הרוח, כשהם לבושים בבגדים הולנדים מסורתיים ונועלים קבקבי עץ!

רוכבים על אופניים לבנים

טעימה קטנה מהולנד חייבת לכלול גם טיול אופניים, במיוחד למשפחה שאוהבת רכיבה על אופניים. אחד האתרים המומלצים ביותר לטיול כזה הוא הפארק הלאומי הוחה פלואה – Hoge Veluwe, הידוע בפי הישראלים גם בשם "פארק האופניים הלבנים". זוהי שמורת טבע רחבת ידיים, אשר הנופים שבה כוללים שטחים מיוערים וגם שטחי סוואנה פתוחים, וביניהם מגוון מסלולים לטיול, באורכים שונים, החל ממסלול מעגלי של 10 ק"מ ומעלה. במרכז השמורה נמצא מרכז מבקרים וגם מסעדה ומתקני משחק לילדים. בחזית מרכז המבקרים (וגם בחלק מהכניסות לפארק הלאומי) נמצא חניון האופניים הלבנים הגדול, וכל אחד מאיתנו בחר לו זוג אופניים (כולל רוכבת כושלת שכמוני, שלא רכבה מאז גיל 10…) – ויחד יצאנו לדרך!

הרכיבה ביער נעימה מאד, השבילים נוחים ומסודרים וכמובן מישוריים. במהלך הרכיבה ניתן להגיע אל מוזיאון קרולר מולר לאומנות ובו ציורים של ואן גוך, וגם אל המבנה המפואר של אחוזת סנט הוברטוס והאגם המלאכותי שלידו.

מקנחים בפנקייק טעים

את פרק הולנד של טיולנו קינחנו במסעדת פנקייקים מומלצת ליד פארק הוחה פלואה: בית הפנקייק Pannenkoekenhuis Den Strooper. ישבנו להנאתנו בשולחן בחוץ, באוויר הצח, טעמנו פנקייקים מתוקים וגם מלוחים, ונהנינו מהקסם של הולנד.

הקונספט של מסעדת פנקייקים נפוץ בהולנד, ובבנק היעדים שלי לטיול הכינותי מראש עוד שתי מסעדות מומלצות שכאלה, שמהוות כל אחת מהן אטרקציה בפני עצמה. לא הספקנו להגיע אליהן בעצמנו, אך בכל זאת אני מציינת אותן כאן, לטובת המשפחות שבדרך להולנד:

ומה עם אמסטרדם?

כמובן, אי אפשר לטייל בהולנד בלי טעימה מאמסטרדם!

לביקור באמסטרדם הקדשנו יום שלם, עמוס וגדוש בחוויות, ונהנינו כל כך – שחובה עליי להקדיש ליום זה פוסט נפרד משלו!

הצטרפו אלינו לפוסט הבא, ותגלו איתנו את אמסטרדם שלנו

6 Comments on “טעימה קטנה ונעימה מהולנד

1. חוויה מיוחדת במינה שלא פגשנו כמותה בשום מקום אחר. שמורה רק ליודעי דבר. תודה לתאור המהנה ולחשיפה של המקום הנהדר.

אהבתי

2. חופשה הולנדית נהדרת ואטרקטיבית. כשמדובר במקום מפורסם כמו חיטהורן, שמצד אחד נקשרו לו כתרים בצדק ומצד שני הוא כל כך מתויר, לפעמים ההגעה אליו בדרך קצת שונה, כמו שאתם עשיתם, נותנת את הטעם המיוחד. כפר הנופש שלכם והשייט ממנו לחיטהורן – רעיון אדיר

• תודה רבה זיוה, אני בהחלט ממליצה על כפר הנופש המסוים הזה שהתארחנו בו, המקום כנראה מיועד יותר לתיירים המקומיים, ונהנינו להרגיש קצת הולנדים לכמה ימים!

3. אורלי,
    טוב אז גם אנחנו עוד לא היינו בהולנד עם הילדים… הטיול שלכם נהדר ואני מאוד אוהבת את הרעיון של השיט. יש מצב שהוא אפילו יוציא את סרבן הטיולים המשפחתי מהבית. תודה על ההמלצות.
    התמונות שלך משגעות!

אהבתי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )