טיסה נעימה להמבורג וטעימה מתוקה מליבק – Lübeck

בעיצומו של החופש הגדול, אחרי תכנון ארוך ומדוקדק של הטיול במשך כמעט שנה שלמה, הגיע היום המיוחל – יוצאים לטיול לצפון גרמניה והולנד!

להזכירכם, אנו האופקיסטים משפחה טיפוסית הכוללת אבא, אמא (אני) ושלושה ילדים, אשר בטיול זה כבר נכון יותר לקרוא להם – שתי עלמות חן ועלם חמודות!

טיולנו החל בטיסת "גרמניה" להמבורג, הממריאה בצהריים מנתב"ג ונוחתת בהמבורג בערב. זהו ניסיון ראשון שלנו עם חברת תעופה זו, שרק באותה שנה החלה להפעיל טיסות מישראל לגרמניה, ולשמחתנו הרבה היה מוצלח ביותר. מדובר בטיסה סדירה, כאשר לכל נוסע מותר להביא מזוודה אחת וטרולי עלייה למטוס (שימו לב למגבלת המשקל של הטרולי – עד 6 ק"ג, אשר בזמן הצ'ק-אין נבדק בקפידה!), והטיסה כוללת גם ארוחה סבירה ביותר. המראנו באיחור של כחצי שעה, אך נחתנו פחות או יותר בזמן המתוכנן – תשע בערב.

20170814_180634_HDR

החלטנו לשכור את הרכב כבר בשדה התעופה, למרות שבחרנו ללון בלילה הראשון במלון סמוך לשדה התעופה, וזאת בכדי שלמחרת בבוקר נוכל מייד לצאת לדרך.

(תמיד ישנה התלבטות בטיולים, האם להגיע בלילה הראשון במונית או שאטל למלון ליד שדה התעופה, ולחזור למחרת בבוקר לטרמינל לשכור את הרכב, או לשכור את הרכב עוד בערב בטרמינל לאחר הנחיתה. אני בדרך כלל בוחרת באפשרות של שכירת הרכב בערב, וכך אנו כבר מאורגנים לצאת לדרך ביום המחרת, ולא צריכים להתעכב בבוקר ולבזבז זמן נוסף על לוגיסטיקות של השכרת הרכב…)

המלון שלנו ללילה הראשון היה Ibis Hamburg Airport, רק 5 דקות נסיעה משדה התעופה. המלון היה נוח ופונקציונלי, וחיש קל התמקמנו בחדרים ללינת הלילה – לצבור כוח לקראת תחילת הטיול ביום המחרת!

בירת המרציפן המתוקה שלחוף הים הבלטי

את יום הטיול הראשון שלנו התחלנו בנסיעה קצרה ממלון Ibis Hamburg Airport, אל חנות דקטלון הקרובה – Decathlon Hamburg-Wandsbek. החנות ממוקמת בקניון קטן הנקרא W1, אשר בקומה התחתונה שלו ישנה מאפיה טעימה עם בית קפה, ובה התחלנו את היום בארוחת בוקר של קפה ומאפה. המאפים הטעימים רוממו את רוחנו, ונתנו לנו מרץ רב לשופינג ספורטיבי בדקטלון!

כל כך הרבה מאפים טריים וטעימים – ממש קשה לבחור!

משם עלינו על הכביש המהיר צפונה מהמבורג לכיוון הים הבלטי, אל היעד הראשון שלנו – העיר העתיקה ליבק – Lübeck. ליבק שוכנת באיזור שלזוויג-הולשטיין בצפון גרמניה, על גדות נהר הטרווה הנשפך לים הבלטי. בזכות קרבתה לים, היא היתה עיר סחר ימי מפורסמת עוד מימי הביניים. בתיה הציוריים של העיר העתיקה ליבק בנויים מלבנים אדומות, כולל שער העיר המפואר עם מגדליו המחודדים בכניסה לעיר העתיקה, ששמו שער הולשטיין – Holstentor. בזכות הבתים העתיקים והסימטאות הציוריות ביניהם, שנשתמרו באופן מרשים מימי הביניים, הוכרזה העיר העתיקה כאתר מורשת עולמית של אונסקו.

ליבק העתיקה נוחה מאד לטיול רגלי, וכדי להגיע אליה מומלץ לחנות בחניון המקורה Parkhaus Holstentor בכניסה לעיר העתיקה, בקרבת ה-Holstentor.

מהחניון חצינו את נהר הטרווה על גשר המנעולים של ליבק, אל העיר העתיקה.

המדרחוב הראשי של העיר העתיקה ליבק

טיילנו בסמטאות הצרות והציוריות, עד לכיכר המרכזית של העיר העתיקה – היא "כיכר השוק" (Markt). זוהי כיכר מרובעת רחבת ידיים ויפיפיה, מוקפת בתי קפה וחנויות, כאשר בצידה הצפוני נמצא בית העירייה Rathaus ומאחוריו כנסיית מריה הקדושה עם מגדליה השפיציים.

טיילנו בכיכר השוק במזג האוויר הנפלא, ואכלנו ארוחת צהריים בשמש הנעימה, במסעדה המיוחדת Cafe Erdapfel המגישה מבחר מנות של תפוח אדמה אפוי ממולא במילויים שונים.

אחרי הארוחה הגיע הזמן לקינוח מתוק – המרציפן המפורסם של ליבק!

תהילתה של ליבק היא לא רק בזכות העבר המפואר שלה, והיופי המרשים שלה, אלא גם בזכות המרציפן שמייצרים שם כבר מאות שנים, אשר על שמו היא נקראת "בירת המרציפן"! המרציפן של ליבק מפורסם כטעים ביותר בעולם, ובמיוחד ידוע המרציפן המיוצר כבר 200 שנה ע"י משפחת נידרגר, ואותו ניתן לטעום וגם לקנות במוזיאון המרציפן הסמוך לכיכר השוק – Niederegger Marzipan Museum.

20170815_151238_HDR
בתי ליבק העתיקה בחלון הראווה של חנות המרציפן Niederegger

אם תרצו להתרשם ממוזיאון מרציפן נוסף בליבק, תוכלו לבקר גם במוזיאון המרציפן של משפחת שפייכר – Lübecker Marzipan-Speicher, הממוקם על גדת נהר הטרווה, לא רחוק משער הולשטיין.

אחרי שצילמנו בוק למרציפן, וגם קנינו לנו מרציפנים בטעמים שונים להתפנק בהם בהמשך היום, יצאנו מחומות העיר העתיקה דרך שער הולשטיין – Holstentor, בחזרה אל החניון, לנסיעה ליעד הבא…

20170815_152909_HDR
שער הולשטיין – Holstentor

הנמל של ליבק לחוף הים הבלטי – Travemünde

נסיעה קצרה מהעיר העתיקה ליבק – והנה הגענו אל חוף הים הבלטי, שם נמצא הנמל של ליבק ואיזור הקייט טרוומונדה – Travemünde. חנינו ליד הטיילת הקרובה לשפך נהר הטרווה אל הים, וטיילנו אל המגדלור העתיק, לאורך הטיילת עם חנויות המזכרות החמודות ובתי הקפה, עד חוף הים, המשובץ בכורסאות קש ססגוניות המיוחדות לטרוומונדה.

בחוף הים נהנו הילדים ממתקני המשחק, ואני נהניתי לצלם אותם!

בשעה זאת של היום כבר היה די חם, והצטערנו קצת שהשארנו את בגדי הים במכונית, אבל כשטבלנו רק את בהונות הרגליים במי הים – הצטמררנו מהקור המקפיא של הים הבלטי! אז גם הבנו, למה כמעט שאין מתרחצים בתוך המים… (למציל בחוף טרוומונדה יש חיים קלים!)

המים בים הבלטי קפואים!

אחר הצהריים נפרדנו מהים הבלטי, ונסענו חזרה דרומה, חולפים בכביש המהיר על פני המבורג וממשיכים דומה אל איזור לונבורגר היידה, עד להגעתנו אל דירת הנופש הנפלאה שלנו בה התארחנו – ועל כך אספר לכם בפוסט הבא…

7 Comments on “טיסה נעימה להמבורג וטעימה מתוקה מליבק – Lübeck

1. היי. בדיוק בימים אלו אנחנו מתכננים את הטיול לצפון גרמניה באוגוסט. מתי יצאו הפוסטים הנוספים?

אהבתי

• היי שלומית, איזה כיף לכם!
      אני מבטיחה להמשיך במרץ רב בכתיבה, ולפרסם בהקדם עוד פוסטים על המשך הטיול, כדי שיוכלו לסייע לך ולמטיילים נוספים בתכנון הטיול שלכם.
      בינתיים, אני ממליצה לך להיכנס לקישורים שנתתי בפוסט הראשון, תוכלי להגיע מהם לאתרי האינטרנט של איזור לונברגר היידה ושל הערים המבורג וברמן, ולמצוא בהם הרבה המלצות לאתרים לביקור.
      להתראות, אורלי

אהבתי

2. אהבתי את ההחלטה שלכם לקחת את הרכב מהערב הראשון. זה גם חוסך מוניות הלוך ושוב מהמלון לשדה, אז זה גם נוח וכנראה גם כלכלי…

• נכון מאד. זה גם חוסך זמן בבוקר, הרכב כבר נמצא איתנו במלון ואין צורך לבזבז זמן בבוקר על קפיצה לשדה התעופה והתעסקות עם שכירת הרכב. ובטיול שכזה – גם זמן הוא משאב יקר…

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )