הר השדים ונקיק ליכטנשטיין בסנט יוהאן

איזור סנט יוהאן – אלפנדורף (St. Johann – Alpendorf) מציע למטיילים אפשרויות טיול בטבע נפלא וירוק, בעמק וגם בהר, ואנו בילינו היום בשניהם, וגם במרכז העיירה סנט יוהאן.

סנט יוהאן – אלפנדורף

יום 10 – מטפסים אל הר השדים – Geisterberg

הר השדים – Geisterberg הוא עוד אחד מאתרי הנופש הפעיל בטבע בחבל זלצבורג, הממוקמים על פיסגת הר גבוה, אליו עולים ברכבל. האתר כלול בכרטיס האטרקציות Salzburgerland Card. תחנת הרכבל התחתונה נמצאת ב-Alpendorf, והגענו אליה בנסיעה קלילה של 25 ק"מ בלבד מהצימר שלנו באלטנמרקט. כבר בתחנה התחתונה התלהבו הילדים ממתקני המשחק לקטנים, כמו מסלול אופנועים וטרמפולינות, והיה קשה לנתק אותם משם ולהתחיל בטיפוס למעלה ההר…

בניגוד לאתרי הרכבלים שהיינו עד כה, באתר הזה הטיפוס קצת מפרך, ואולי פחות מתאים לילדים קטנים. מצד שני, פארק השדים בפיסגת ההר מתאים מאד לילדים קטנים וגם לגדולים. הבילוי בפארק הוא סוג של משחק הרפתקה בתחנות, וכדי לעבור בהן מקבלים הילדים בתחנה התחתונה מעין כרטיס משחק עם חידות שאותן הם פותרים בתחנות.

כרטיס משחק ההרפתקאות לתחנות בהר השדים

נסענו תחילה ברכבל – החלק הזה היה קל ומהנה, והנוף שנגלה לעינינו בנסיעה היה מרהיב ביופיו.

נוף העמק וסנט יוהאן
העליה ברכבל מאלפנדורף

מתחנת הרכבל העליונה מתחיל טיפוס ברגל, בשביל שאורכו כ-700 מטר בעלייה מעלה. לנו לקח לעלות קטע זה בערך 20 דקות, בשטח פתוח לשמש ולא מוצל, והיה קצת קשה (אך אפשרי)…

בסיום העלייה הגענו לתחנת ביניים, שם ניתן להמתין לטרקטור רכבת השדים שייקח אותנו בהמשך הדרך למעלה. הרכבת מגיעה כל חצי שעה, ולמי שאין סבלנות לחכות לה – יכול להמשיך ולטפס ברגל עד לפארק השדים.

20130817_114221
ממתינים בתחנה לטרקטור-רכבת

אזהרה קטנה: ברכבת יש מקום רק ל-50 נוסעים, וכפי שציינתי – היא מגיעה פעם בחצי שעה. בשעות העומס באתר (אחרי 11:00 בבוקר) בתקופת הקיץ, קיים סיכון שיהיו הרבה אנשים ולא תצליחו להיכנס לרכבת, ותיאלצו להמתין זמן רב לרכבת הבאה. לכן, מומלץ להגיע למקום מוקדם יחסית, ולא להתעכב במתקני המשחק בתחנה התחתונה…

בסוף המסע הארוך, הגענו לתחילת ההרפתקה – הכניסה לפארק הר השדים. נכנסנו בשמחה בשערי עולם השדים, והתחלנו במשחק "חפש את המטמון" שמטרתו למצוא את כל השדים החמודים המתחבאים בתחנות ההפעלה השונות בפארק. התחנות כוללות משחקי מים, מתקני סולמות, ארמון מכושף ודרקון מחמד, ועוד הרבה הפעלות חביבות לילדים.

ומה למבוגרים? בית קפה מול הנוף המקסים שמסביב!

בית הקפה המשקיף לנוף היפה

הקסם של נקיק ליכטנשטיין

ממרומי הר השדים ירדנו אל נקיק ליכטנשטיין – Liechtensteinklamm, הנמצא למטה בעמק מתחת לסנט יוהאן – אלפנדורף. אספר לכם על חוויית הטיול שלנו בנקיק היפיפה, אך למרבה הצער אני חייבת לציין:

אזהרה גדולה: האתר סגור למבקרים החל מ-2017, בגלל נזקי סופות החורף ומפולת סלעים, ובאתר האינטרנט שלו כתוב כי נכון לעכשיו אין צפי לפתיחתו מחדש.

נקיק ליכטנשטיין הוא תופעת טבע מדהימה, בשל עומקו הרב וזרימת המים הגועשים, שחצבו ופילסו להם דרך בין הקירות הגבוהים של הנקיקים. זהו אחד הנקיקים העמוקים ביותר בהרי האלפים!

ההליכה בנקיק היא בשבילי עץ התלויים על קירות הסלע הגבוהים, ובכל פיתול דרך התפעלותנו מעוצמת המים הלכה וגברה.

ההליכה בנקיק ליכטנשטיין קלה, הלכנו לעומק הנקיק עד נקודת הסיום שלו ובה מפל מרשים, וחזרנו על עקבותינו באותה דרך עד ליציאה.

מקניון לקניון – שופינג חביב בסנט יוהאן

אחר הצהריים, אחרי כל שעות הבילוי בטבע, בחרנו בבילוי קצת יותר עירוני – שופינג!

במרכז העיירה הציורית סנט יוהאן נמצא קניון קטן וחביב, הנקרא Stadtgalerie St. Johann, ובו מבחר חנויות כמו שאנחנו אוהבים: בגדים ב-C&A, נעליים ב- Deichmann, צעצועים, סופרמרקט גדול ועוד. כל אחד מאיתנו עשה את השופינג שהוא אוהב, וכשהחנויות נסגרו – סעדנו ארוחת ערב טעימה במסעדה איטלקית חביבה במקום.

Stadtgalerie-200030
הקניון החביב בסנט יוהאן (התמונה לקוחה מאתר האינטרנט של הקניון)

כך הסתיים לו עוד יום טיול מהנה בחבל זלצבורג, ובלי להרגיש הזמן חלף מהר מדי, ואנו מתקרבים לקראת סוף הטיול…

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )