מפלים, מגלשת הרים ומרחצאות חמים הכי שווים!

בטיולינו באירופה בחופשת הקיץ, נתקלנו בחג נוצרי שחל בתאריך 15 באוגוסט, ושבו מציינים הנוצרים את עליית מריה הקדושה השמיימה. באוסטריה זהו יום שבתון, כלומר כל החנויות סגורות, ומומלץ להיערך לכך מראש מבחינת קניית מצרכי אוכל לטיול. מאידך, אתרי התיירות והנופש פעילים ביום זה, כולל מסעדות, והצ'ופר הגדול הוא הפסטיבלים הססגוניים שחוגגים האוסטרים ביום חגם.

יום 8 – חגיגות מריה הקדושה באלטנמרקט

כבר בתחילת יומנו, כשהתחלנו בנסיעה מהצימר שלנו והגענו אל מרכז העיירה אלטנמרקט, נחסמה בפנינו הדרך, מכיוון שהתהלוכה החגיגית לכבוד מריה הקדושה בדיוק היתה אמורה להתחיל. וכשאנחנו שומעים שיש חגיגה – אנחנו מצטרפים אליה בשמחה רבה!

כך, ללא תכנון מוקדם, נקלענו לתהלוכה אוסטרית ססגונית ושמחה. נשים, גברים וילדים צעדו בתהלוכה כשהם לבושים בבגדים המסורתיים, ותזמורת כלי הנשיפה צעדה אחריהם בנגינה עליזה.

לאחר מכן התקיים במרכז העיירה טקס חגיגי בהשתתפות ראש עיריית אלטנמרקט בכבודו ובעצמו, ובשיא הטקס – פלוגת קשישי העיירה ירו מטחי כבוד ברובים עתיקים ארוכי קנה ובתותח מימי תרפפ"ו. היה שמח מאד!

מפלי גולינג ומגלשת ההרים באבטנאו

כשהחגיגה הסתייימה וכבישי העיירה נפתחו לתנועה, נסענו למפלי גולינג – Gollinger Wasserfall. הטיול אל המפלים היפים קליל ומהנה, ומתאים לכל גיל – רק עשר דקות הליכה בשבילי יער, מהחניון אל המפלים עצמם.

אם תרצו, תוכלו להמשיך ולטייל בשמורה, ולהעפיל אל חלקו העליון של המפל, אך אנחנו הסתפקנו בטיול לתחתית המפל בלבד.

מפלי גולינג

ממפלי גולינג המשכנו אל העיירה אבטנאו (Abtenau), במטרה לגלוש בפעם הראשונה שלנו במגלשת הרים אלפינית, באתר Karkogel Abtenau. עלינו כולנו ברכבל במעלה ההר, ואת הירידה עשינו בקרוניות מגלשת ההרים, במסלול שאורכו 2 ק"מ – האופקיסטים האמיצים וסבא!

20130815_134814
הכי כיף לגלוש ביחד
יוצאים לגלישה
ביג לייק מסבא!

הנכדה הקטנה והזהירה חששה לגלוש במגלשת ההרים, וסבתא האוהבת הסכימה לרדת איתה בחזרה ברכבל, ולבלות בינתיים למטה בבית הקפה ובטרמפולינות.

התאהבנו בטיול זה בקונספט של מגלשות ההרים, ומאז אנו מחפשים אותן בכל הטיולים שלנו.

נקיק לאמר ופארק המים באבטנאו

בהמשך היום התפצלנו קצת, לאור העדפות הקהל. סבתא וסבא נסעו לטייל בנקיק לאמר – Lammerklamm, הממוקם קרוב לעיירה אבטנאו. הטיול בשמורת נקיק לאמר הוא בשבילי עץ ומדרגות, התלויים על מורדות הנקיק התלול או חצובים בסלע, מעל מים גועשים, והמסלול קל להליכה ויפיפה.

לאחר מכן, חזרו סבתא וסבא אל העיירה אבטנאו, וחגגו בפסטיבל במרכז העיירה את יום חגה של מריה הקדושה – הפעם בארוחה טעימה של עוף בגריל ובירה צוננת.

האופקיסטים בחרו לבלות בפארק המים באבטנאו – Erlebnisbad Abtenau. הילדים קפצו בשמחה לבריכה החיצונית ולמגלשות המים, אך אלה היו קרירים במיוחד, וכעבור זמן קצר הילדים החלו להכחיל מקור…

הגענו למסקנה, שפארקי המים החיצוניים באוסטריה קפואים מדי עבור הדם החם הישראלי שלנו, ושאנו צריכים להתמקד אך ורק במרחצאות החמים ובבריכות פנימיות מקורות.

וכך התכנסנו שוב כולנו יחד אחר הצהריים, ל"דובדבן" של המרחצאות החמים בחבל זלצבורג…

המרחצאות החמים "תרמה אמאדה"

בעיירה שלנו אלטנמרקט, בילינו את חלקו המהנה ביותר של יום זה, במרחצאות החמים תרמה אמאדה – Therme Amadé. זהו פארק מים מחומם מקורה וחיצוני, עם שפע של בריכות זרמים, מגלשות מים ואבובים למשחק בבריכה. הטבילה הנעימה במים החמימים מהנה ומרגיעה, והנוף הירוק מסביב מעצים את החוויה.

תרמה אמאדה

האתר מהנה לכל הגילאים – סבתא וסבא נהנו מהשלווה ומזרמי העיסוי בבריכות, הילדים נהנו ממגלשות המים "הסטנדרטיות" (יש גם מגלשת מים לאמיצים מעל גיל 16, עם נפילה חופשית ו-Loop שלם, אותה לא ניסינו…!), וכולנו הכי הכי נהנינו להסתובב ללא סוף בבריכת הזרמים המעגלית!

20130815_182636

סיימנו את היום המקסים בארוחת ערב טעימה במסעדת הבית שלנו באלטנמרקט – Napa Valley, ושמחנו על ההזדמנות שנקרתה לנו, לחוות יום חג מקומי!

2 Comments on “מפלים, מגלשת הרים ומרחצאות חמים הכי שווים!

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )